Het begint een beetje saai te worden , maar inmiddels staan er alweer +/- 190.300 kilometer op de teller.
Dacia Logan 1.4 MPI sedan (LPG G3)
Gr.
Michel
Kijk, dat is aardig nieuws.
Zelf heb ik 160000 km. op lpg gereden in een MCV1,6.
Probleemloos. Motor loopt als nieuw en naast beurten en banden geen kosten.
Net op vakantie geweest. 3000km. Bergje op, bergje af. Snelweg (niet zo idioot hard las de Duitsers).
Goedkoop rijden. LPG, overal verkrijgbaar, ideaal!!!
Zijn er meer LPG rijders die hun ervaringen willen melden?
Jawel, je leest het goed:
Ruim één miljoen kilometers op LPG !
Daarmee kunnen we al die verhalen “hoe slecht LPG voor je motor is” wel in de prullenbak gooien:
Het is weliswaar geen Dacia, maar toch: http://daciatechniek.blogspot.nl/2012/04/een-miljoen-kilometers-op-lpg.html
Herke
http://mcvjournaal.punt.nl/
@Jan
Volgens mij heb ik nauwelijks 1000 km op bezine gereden toen ik de auto net had (benzine is duur he?) ..
Tevens heb ik de auto niet “ingereden” met maximaal 3000 toeren of zo, maar gewoon gereden alsof de auto al ingereden was. Ook heb ik de eerste kilometers de motor af en toe tegen de toerenbegrenzer laten gaan , omdat ik ergens gelezen had dat dat helemaal niet slecht is….beter zelfs dan sloom inrijden. Ik heb eigenlijk heel dynamisch gereden, wisselend van relaxed, naar normaal en soms naar pittig, ook naar maximaal en zo.
Dus samengevat heb ik me “nergens” aan gehouden….en de motor leeft nog steeds zonder olieverbruik oid met een verbruik van 1 op 12.5 op LPG !!!
Gr.
Michel
Ik heb vanaf het begin op G3 gereden (Duster 4x4 Eurogas). Volgens de dealer kan dat prima en moest ik de eerste paar duizend km wel rustig inrijden.
Heb ik dus gedaan en de Duster doet na 15.000 km nog steeds wat ie moet doen. Ik zie ook geen olieverbruik.
Ik rijd gemiddeld op gas 1:10.
Het werd mij wel aangeraden de benzinetank niet steeds helemaal vol te gooien. Zo houd je de benzine vers.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?