190.000+ kilometers op LPG

• vleutmans

Het begint een beetje saai te worden , maar inmiddels staan er alweer +/- 190.300 kilometer op de teller.

Dacia Logan 1.4 MPI sedan (LPG G3)

Gr.

Michel

• Pilo

Kijk, dat is aardig nieuws.

Zelf heb ik 160000 km. op lpg gereden in een MCV1,6.

Probleemloos. Motor loopt als nieuw en naast beurten en banden geen kosten.

Net op vakantie geweest. 3000km. Bergje op, bergje af. Snelweg (niet zo idioot hard las de Duitsers).

Goedkoop rijden. LPG, overal verkrijgbaar, ideaal!!!

Zijn er meer LPG rijders die hun ervaringen willen melden?

• HenkM

Ja hoor, wie is er saai.

Met de MCV 55.000 km probleemloos op LPG.

Nu met de Duster pas 45.000 km (uiteraard ook probleemloos).

Kweetut ben maar een broekie in vergelijking met jullie maar wilde mijn ervarinkje wel delen hoor :)-D .

• mcvjournaal

Jawel, je leest het goed:

Ruim één miljoen kilometers op LPG !

Daarmee kunnen we al die verhalen “hoe slecht LPG voor je motor is” wel in de prullenbak gooien:

Het is weliswaar geen Dacia, maar toch: http://daciatechniek.blogspot.nl/2012/04/een-miljoen-kilometers-op-lpg.html

Herke

http://mcvjournaal.punt.nl/

• jan

Kan iemand mij aangeven hoeveel Km dat je op benzine moet rijden voor dat je op LPG mag overgaan bij een duster met gas van af fabriek,

verkopper geeft aan 1000 tot 2000, een gas inbouwbedriif zegt 1000 km , de dacia werkplaatst heeft het over dat je na 5000 km pas geheel op gas over mag.

mvg jan

• thei

http://www.omslagpuntberekening.nl/

vul hier in wat op jou situatoe betrekking heeft en je ziet dan alle voor of nadelen.

• vleutmans

@Jan

Volgens mij heb ik nauwelijks 1000 km op bezine gereden toen ik de auto net had (benzine is duur he?) ..

Tevens heb ik de auto niet “ingereden” met maximaal 3000 toeren of zo, maar gewoon gereden alsof de auto al ingereden was. Ook heb ik de eerste kilometers de motor af en toe tegen de toerenbegrenzer laten gaan , omdat ik ergens gelezen had dat dat helemaal niet slecht is….beter zelfs dan sloom inrijden. Ik heb eigenlijk heel dynamisch gereden, wisselend van relaxed, naar normaal en soms naar pittig, ook naar maximaal en zo.

Dus samengevat heb ik me “nergens” aan gehouden….en de motor leeft nog steeds zonder olieverbruik oid met een verbruik van 1 op 12.5 op LPG !!!

Gr.

Michel

• LED-Lightning

Wat Jan in deze vooral bedoelt is: hoe lang moet je op benzine de motor inrijden voordat je LPG mag gaan gebruiken, was niet gerelateerd aan het omslagpunt

• Adriaan

Ik heb vanaf het begin op G3 gereden (Duster 4x4 Eurogas). Volgens de dealer kan dat prima en moest ik de eerste paar duizend km wel rustig inrijden.

Heb ik dus gedaan en de Duster doet na 15.000 km nog steeds wat ie moet doen. Ik zie ook geen olieverbruik.

Ik rijd gemiddeld op gas 1:10.

Het werd mij wel aangeraden de benzinetank niet steeds helemaal vol te gooien. Zo houd je de benzine vers.

• Barrabas

(tu) Michel dat ze zich bij Dacia alvast maar klaarhouden om je een dik cadeau te geven bij de kaap van 200.000 km;Dat heb jij en je Daas zeker en vast verdiend.Proficiat.

:)-D