benzine verbruik. Sandero

• eric van Dijk

Raar maar echt waar altijd hoe snel of langzaam met of zonder airco hij staat altijd op zelfde getal… 6.6 liter per 100km…

Ik geloof daar dus niet meer in maar wie herkent dit? moet iets van zeggen voor eerste jaarlijkse beurd? hij heeft nu 9000 km gereden. en begin was 9 augustus vorig jaar..,. hoor graag .. ERIC

• 1200

Beste Eric,ik ben bezig aan mijn eerste tank leeg te rijden. Ik rijd voornamelijk stadskilometers en heb door een fluwelen voetje nu ook een verbruik van 6,6liter. Ik ben begonnen aan 7,5 en heb nu na 660km een verbruik van 6,6l. Ben benieuwd hoever ik nog geraak met mijn eerste tank. Alvast veel verder dan met mijn oude volvo 850 2.5!!!!

• Henkes

Reset je het brandstofverbruik op de boardcomputer wel na een tankbeurt?

• Mensen

Onder de 1:15 hebben wij met onze Sandero 1.2 nooit gereden, dus zo gek is 6.6 l nog niet.,,Een boordcomputer berekend het verbruik over het totaal afgelegde km.

• Tazteam

Wij rijden gemiddeld 1;14, combi stad/snelweg.

Af en toe bijna 1:15 alleen op snelweg.

Vinden wij niet slecht, vaak met 3 personen, beladen (audio) en het contact met de weg met vrij brede banden 205 breed.

Al met al, dik tevreden over onze Sandero.

Philip

• J. Buffing

Wij rijden al 2 jaar met een Sandero 1.2 16v

In deze 2 jaar hebben wij ongeveer 28000 km gereden

Het verbruik hebben we altijd bijgehouden op http://www.autoverbruik.nl/

Het gemiddelde verbruik over 28000 km is 1 op 15,2 of ± 6,5 liter op de 100 km.

Op deze site kan je aardig vergelijken wat een auto gemiddeld verbruikt.

En onze auto is geen uitzondering en scoort gemiddeld.

• frankieboy001

Afgelopen tankbeurt 780 km met 40 liter benzine = 1 : 19.5. ::o

Niet ,te geloven maar heb hem heel veel uit laten rollen, met dagelijks dezelfde weg naar het werk.

Sandero 1.2

Gr

Frank

• Sjaak

Met een verbruik van 1 op 19,5 zou ik me zo generen voor al die andere weggebruikers dat ik bij het tanken wat benzine zou laten weglopen uit sociale overwegingen. Zo'n verbruik op benzine kun je niet maken ten opzichte van de rest van de mensheid!

Sjaak

• EvertK

Als je verbruikmonitor altijd hetzelfde aangeeft, zou het ook kunnen zijn dat je nooit je tellers reset???

• koekoek

Hallo

Met harde banden voor/achter 2.2 bar haal ik gemiddeld nu 5.5 lt per 100km / km stand 37000

Dirk