Zijn we potverdriedubbetjes toch afgelopen donderdagavond gestrand op de A3 van Nürnberg richting Würzburg met onze MCV 1.6 16v (april 2011, 29000km) met gasinstallatie (Eurogas).
We reden rustig 90 km/u met een aanhanger. Hij hield er gewoon helemaal mee op.
Geen storinglampjes op het dashbord. Wel waren alle lampjes op de “gasknop” opeens uit.
We konden daardoor ook niet meer overschakelen naar benzine (maar bij het opnieuw starten zou ie sowieso eerst op benzine moeten draaien).
De (inleen) Adac monteur die na een uur aankwam kon er niks mee en dus is onze Daas met een bergingswagen naar een Renault garage gebracht.
Volgende dag weer naar de garage waar ze op zoek gingen naar de oorzaak.
- Motormanagement uitgelezen (geen storing)
- Zekering 25A in motorcompartiment bleek kapot (dit had onze “Adacmonteur” niet gezien)
- Vervanging hiervan leverde stroom op de “gasknop” bij het starten, waardoor het mogelijk werd om de schakelaar te gebruiken en op benzine over te schakelen, maar de motor bleef levenloos.
- De voorlopige diagnose is een kapotte brandstofpomp….
Wij zijn inmiddels met vervangend vervoer terug in Nederland. De Daas komt volgende week deze kant op en wordt dan naar de dealer gebracht om te worden gerepareerd.
Zijn er bij jullie soortelijke storingen voorgevallen?
UPDATE:
De daas werd precies een week later afgeleverd bij de Dealer.
Daar bleek dat het inderdaad de brandstofpomp was.
Deze was niet voorradig in België en moest uit Frankrijk komen. Werd vrijdag besteld en de week daarop pas op donderdag geleverd.
We zijn de auto dus 13 dagen kwijt geweest, maar zijn blij dat ie er weer is.
De reparatie is vanzelfsprekend onder garantie uitgevoerd.
Groeten Marco