Oplichtende lampjes en jojo temperatuurmeter

• beefje

Gisteren terug uit vakantie gekomen vanuit Polen en had tijdens het rijden op de autostrade in Polen volgend aan de hand, eerst begon het lampje met precies een weerstand op te lichten (volgens boekje defect of elektrische fout benzine motor) rij met een Duster 1.6 benzine toen ik even met de motor uit had gewacht en terug vertrok lichte het terug op na ongeveer 20 km rijden en toen begon er nog 1 te branden met een motor in ( volgens boekje lucht verontreiniging) terug gestopt en de VAB gebeld maar daar ik op het stuk nieuwe autostrade richting Duitland stond konden ze me niet vinden en besloot ik verder ter rijden tot over de grens,toen ik vertrok begon weer het lampje met de weerstand te branden,juist voor de grens nogmaals gestopt om te tanken en iets te drinken en toen ik daar vertrok tot thuis in België bijna 800km hebben ze niet meer opgelicht het enige wat mij wel opviel is dat de temperatuurmeter steeds van 4 naar 6 blokjes ging en terug en toen ik thuis de motor uit zetten de koeling met veel lawaai bleef na draaien daar ik dit al meer heb voorgehad met de koeling starten ik de motor terug en toen ging de temperatuur meter helemaal naar boven en toen naar 6 en koeling stopte met draaien,vandaag naar de garage geweest maar konden niet direct zeggen wat het kon zijn en nu volgende maandag moet ik hem binnen brengen en gaan ze kijken wat het kan zijn daar hij voor de rest normaal rijd en het koelingwater is ook normaal

• Avaka

Klinkt mij in de oren als een defecte temperatuur meter. Maandag kunnen ze dat waarschijnlijk makkelijk uitlezen uit de computer. Ding is makkelijk te vervangen en kost niet veel.

• LED-Lightning

Zoals avaka al zegt, bij de garage wordt het storingsgeheugen uitgelezen en dan zal ongetwijfeld aan het licht komen wat het precies was, gelukkig toch goed thuisgekomen!

• remcora

jojo temp.meter. Daar weet ik ook alles van. Mijn 1.6mpi mcv heeft een wisselend beeld qua temp.motor. Soms na 5 km al 4 streepjes, soms blijft dat of valt het weer 15 km terug. Soms duurt het wel 20 km voordat hij op temp.is. Het zou met een sensor te maken hebben die naast een olieleiding loopt. 't zal wel, maar wonderbaarlijk blijft het. De sensor is in de afgelopen jaren al twee maal vervangen. Dus vast een daciakwaal.

• HenkM

DUS rijden er m.i. ook Dacia's rond zonder dit probleem (zoals 2 stuks in onze stal). Een beetje dealer moet dit dus gewoon kunnen oplossen….

• Barrabas

Heb nog nooit wat aan mijn Duster benzine 1.6 16v gehad,2 jaar oud eind augustus.En ben meer dan een vlotte rijder.Mijn zus heeft de dieselversie 110 FAP,maakt veel meer kilometers jaar later aangeschaft in 2011 en ook nooit een probleem gehad.

Voor een technisch onderlegde monteur (electro-mechanica) mag dat geen enkel probleem zijn.

Afgzien van de accessoires die je er wel of niet op wil,persoonlijke keuze,is het de beste aankoop die

ik ooit gedaan heb in mijn leven,zit nu aan model 14 ,ja,ja ! :)