Dacia Duster 1e beurt

• d.planken@chello.nl

Vandaag de eerste beurt voor de Duster gehad.

Benzine 1.6 16V 105 1 jaar en 13000 km

Bij het maken van de afspraak met Kerkhof Visscher werd gezegt dat dit 65 euro zou gaan kosten. Aangekomen bij de dealer moest er ook ineens olie worden ververst. Kosten totaal kwamen op 186 euro. Het werd een all in klein onderhoud.

Dat was incl carterring/ ruitvloeistof/oliefilter en olie.

Zijn er daciasten die het zelfde hebben ondervonden?

• atienwouter

Beste Dirk,

Volgens mij kan er iets motorolie worden bijgevuld, hoewel, dat houd je toch zelf ook bij.

Dus vraag maar eens wat de reden hier achter is.

Ik heb bij mijn eerste beurt € 65 betaald er werd ook gezegd dat er olie was bijgevuld?

Volgens het onderhoudsboek wordt de olie pas bij 30000 km. ververst.

Dus haal je € 121 maar weer op, want als er iets fout was valt dit onder de garantie, toch.

Of heb jij zonder olie gereden.

Wij horen het wel.

• m.hout582@upcmail.nl

sterker nog ik heb voor mijn eerste beurt en na 14000 km 35 euro betaald bij janssen nuenen is alleen maar controle beurt olie hoeft pas na 2 jaar

• Tazteam

Wij hebben vorige week €65 betaald voor het eerste bezoek aan de dealer.

We kregen een dag later zelfs een kleine enquete van de dealer, en deze ingevuld, en bij de volgende beurt krijgen we zelfs 5% korting.

Dus een goede service bij Indumy in Etten-Leur.

• d.planken@chello.nl

WAciast

Over de eerste verversing bij 30000km kon ik niets vinden in het boekje, maar wel alvast een mail met mijn ongenoegen naar de dealer verzonden.

Hou je op de hoogte.

• Avaka

Olie verversen hoort pas bij 30k.

Lijkt me dat je even moet reclameren bij je dealer.

Ook zij kunnen een vergissing maken toch?

• atienwouter

http://www.mijnalbum.nl/Foto-347O8ZHE.jpg

Dit is mijn onderhoudsschema.

Ik weet niet of het leesbaar is, maar olie verversen 30000 km. of twee jaar

• peter.h

Het klopt dat de Dacia-dealers/receptionisten zelf het onderhoudsschema niet kennen.

Telkens als ik onze Dacia Sandero 1.6MPi Laureate breng voor onderhoud neem ik mijn boekje mee.

Bij onze auto is het 15.000 km controle beurt 30.000 klein onderhoud 45.000 km controlebeurt 60.000 km groot onderhoud.

Dan hangt het van de leeftijd en km stand af wat er vervangen/ververst moet worden.

Vraag bij de receptie de uitdraai van ICM daarin staat precies wat er bij welke km stand/ / periode moet plaats vinden.

Maandag gaat onze auto voor APK en 105.000 km beurt naar de garage.

Ik neem de werkzaamheden altijd door met de receptionist en dan gaat het goed.

Voor de rest zijn wij dik tevreden met onze auto, over 3 weken weer met de caravan op pad naar Praag en het Reuzengebergte.

Terug gaan naar je dealer! En melden dat ze het verkeerde schema hebben uitgevoerd. 15.000 km of na één jaar is een controlebeurt voor € 65.00

of bij jou ICM uitdraai moet wat anders staan. Succes en ik neem aan dat ze het teveel betaalde bedrag aan je crediteren.

Anders: mailtje naar Dacia-Nederland.

Groeten uit Alphen aan den Rijn.

Peter en Margot.

• Martin en Richard de Goeij

hoi leuk nog een Daas in CZ

Wij gaan naar camping Matyas vlak bij Praag ,leuke en niet te drukke goedkope camping

20 minuten van Praag centrum en je kunt ook met t treintje.Wij zien jullie misschien wel!

Rode Logan MCV met Hobby 400 SF .

Groet, Martin en Richard.

• d.planken@chello.nl

Hoe kan ik stukje tekst of file mee sturen?