Dacia Duster 1e beurt

• peter.h

Martin en Richard, wij gaan naar Camping Oase. € 16.00 per dag Acsi-camping. Net buiten Praag. Volgens de beschrijving ook niet ver naar de metro/trein.

Met de bus naar de stad is ook mogelijk vanaf de camping. Wij kijken wel uit naar jullie! Onze Sandero is trouwens ook rood.

Nog nooit in CZ geweest, dus we zijn benieuwd. Er is volgens de reisgids zoveel te zien en te beleven in Praag, dat je tijd te kort komt.

Maar eerst nog 3 wkn werken. Hier in Alphen is het nog nooit zo warm geweest! In de schaduw 38.9 graden.

Groeten van Peter en Margot.

• GJvdZ

Rare vergissing. Je mag toch hopen dat Dacia dealers toch enige vorm van kwaliteitssysteem hebben met de benodigde checklists….

• Martin en Richard de Goeij

We kennen deze camping wel Oase vinden wij verschrikkelijk —opgesloten in the middle of now where achter een hek vol met nederlanders en ver ver van Praag!

Wij gaan liever echt vlakbij Praag en echt vlakbij een station en voor 12 Euro per nacht!

Maar toch veel plezier gewenst!

Einde bericht t gaat hier immers om Dacia en t is geen camping forum!

• d.planken@chello.nl

Volgens de service lijst die ik kreeg van de dealer nadat ik een klacht had ingedient staat dat deze duster een kleine beurt moest

krijgen bij 20000km of 1 jaar dwz controle rondje , olie, filter etc. Ik heb wel 95 euro terug gekregen, omdat zij mij bij het maken van de afspraak hadden verteld dat het 65 euro zou gaan kosten ipv 186 euro. Al met al ben ik tevreden, maar het blijft een vreemd verhaal dat er verschil zit in de beurten bij gelijke dusters.

• peter.h

Nou, dat is dan netjes opgelost door je Dacia Dealer!

De onderhouds schema's zijn niet te volgen!

Ze veranderen constant. Dus blijven opletten bij het brengen van je Daas bij de dealer.

Het is ook belangrijk bij evt. garantie. Dacia Nederland kijkt altijd naar de onderhouds historie.

Als er iets niet klopt, controlebeurt overgeslagen of zo, kunnen ze een claim afwijzen.

Succes verder met jullie Duster. Ik vindt het een prachtige auto.

Groeten uit Alphen aan den Rijn,

Peter en Margot.

• riencom

10-08-12 heeft mijn duster met 19000 km een kl onderhoudsbeurt gekregen.

De kosten € 186.00 +€ 26,00 voor interieurfilter = € 212,00 totaal.

Wat mij opgevallen is, is de profiel meting in mm LV 64 RV7 LA78 en RA 76.

Zie de grote verschil tussen LV en RV van 6 bij 19000 km in 2 jaar.

Ik rij met continetal M+S banden, de garage heeft hier geen opmerking over gemaakt.

heeft iemand van jullie een idee of zulke verschillen normaal zijn.

Alvast bedankt.

Mvgr, Rien

• LED-Lightning

Controleer je regelmatig de bandenspanning? Wie weet heeft er langere tijd een verschil gezeten in bandenspanning tussen deze twee banden, is maar een gok, maar is misschien mogelijk…

• roberke

Verschil slijtage tussen voor en achter is logisch. door voorwielaandrijving Tussen voorwielen of resp. achterwielen mag slijtage niet zichtbaar veel verschillen.Maar van 0,6 mm. op 19000 km zou ik niet wakker liggen.Wel controleren of slijtage over hele loopvlak gelijk is.Zoniet Sporing,Camber en Caster laten checken.Tandvorming;Binnen of buitenzijdse slijtage.Niet te vergeten,Links en rechts gelijke bandendruk.Groeten uit Belgie

• atienwouter

Mijn gegevens zijn na 20000 km.

Wielen net veranderd van voor naar achter.

Voor, nu zowel links als rechts 73 mm en achter 71 mm.

Controleer wel regelmatig bandenspanning, zowel voor als achter 2.4 bar.

Rien, wij rijden op dezelfde banden als jij.

Waar is bij jou LV gemeten, op één plaats?

• riencom

riencom Schreef:

——————————————————-

> 10-08-12 heeft mijn duster met 19000 km een kl

> onderhoudsbeurt gekregen.

> De kosten € 186.00 +€ 26,00 voor

> interieurfilter = € 212,00 totaal.

>

> Wat mij opgevallen is, is de profiel meting in mm

> LV 64 RV7 LA78 en RA 76.

> Zie de grote verschil tussen LV en RV van 6 bij

> 19000 km in 2 jaar.

> Ik rij met continetal M+S banden, de garage

> heeft hier geen opmerking over gemaakt.

> heeft iemand van jullie een idee of zulke

> verschillen normaal zijn.

02-9-12.

Bedankt voor het meedenken en voor de reacties.

Ik zal er mijn voordeel doen.

>

> Alvast bedankt.

>

> Mvgr, Rien