levering DACIA LODGY

• PvR

Hallo allemaal,

Net terug van het opmaken van een offerte voor een LODGY 1.2TCE Prestige. Inruilprijs viel zoals verwacht (erg) laag uit, maar ja dat is inmiddels algemeen bekend. Wat ik diegene die ook mogelijk een LODGY willen aanschaffen wil laten weten is het volgende.

De LODGY TCE wordt op zijn vroegst (als alles mee zit) in december verwacht. De kans is dus groot dat de levering in 2013 gaat plaatsvinden. Op zich geen probleem, maar de BPM gaat per 01/01/2013 weer omhoog omdat de CO2 waarden dan weer worden aangescherpt. Het zou dan volgens de dealer kunnen betekenen dat de LODGY TCE nog eens ca. 500 euro duurder wordt. Volgens de dealer is de importeur nog met de fabrikant (Renault) in gesprek hoe dit op te lossen zodat de klanten niet met een “extraatje” worden opgezadeld. Afijn, wel iets om rekening mee te houden als je een LODGY wilt aanschaffen.

Met vriendelijke groet,

Peter

• bvh079

Net even bij de Lodgy wezen kijken. Ik vind het van buiten niet echt een topper. Het dash is echt mooi en de voorstoelen zitten lekker. De achterbank is wat hard en een wat korte zitting. De kofferruimte daar past een smart in.

• MCV

Ik rijd sinds een paar dagen rond in een Lodgy 1.5 110pk (diesel), ik vind het zowel van buiten als binnen een prachtige wagen.

Zeker het nieuwe dashboard mag er zijn en ook het Medi-Nav is een goed werkend systeem, de wagen is echt een stuk volwassener tegenover mijn oude MCV.

• Martin en Richard de Goeij

Wat kreeg je terug voor je MCV welk type? bouwjaar? km stand?

• MCV

Kreeg 4000 euro voor mijn mcv Laureatte 1.6 16V op lpg, de wagen was van 2008 en er stonden 71000 kilometers op.

Hoi MCV

Gisteren toch nog maar ns naar de dealer geweest .inruil Logan MCV 1.6 16 V augustus 2009 LPG

Krijgen nu bij bijna 120000 km nog 6665 terug en dan gaat de 120000 km beurt op kosten vd garage.(omdat de auto pas jan of februari 2013 geleverd kan worden)

Mits ik voor 1 november teken.Het gaat om een Lodgy Ambiance diesel dCI 90 .met trekhaak radio en mistverlichting.

Nu nog de kleur….

Wat is makkelijk op zwart zie je alles– ieder stofje – iedere kras etc

Twijfel tussen Beige Cendre of Gris comte of toch de lichtere grijs Etoile

Wie heeft n goed advies! Hou van een schoon (lijkende) auto en erger me aan een vuile zwarte mateloos.

Maar wat is n makkelijke kleur

• MCV

Mijn wagen heeft de kleur “stergrijs” (=zilvergrijs), vind dit een mooie kleur.

• Luuk

Dat is wel een grote afschrijving dan. Ik heb laatst op dacia.nl een inruilprijs aangevraagd. Daar ging het om een actie met inruil tegen een Duster, maar da mag toch niet zoveel uitmaken… Mijn Laureate 1.6 16V met ook 71.000 km en van 2008 zou 6800 opleveren vlgs die aanvraag…

• Mensen

Gris basalt is een ideaal, we hebben nu twee auto's gehad met deze kleur, het scheelt gewoon een boel wasbeurten.

Wat je volgens Dacia.nl terug krijgt wijkt vaak (negatief) af van wat je in de praktijk bij inruil bij je dealer echt krijgt! :S…helaas!! Lees ook maar eens stukje van een dacia rijder op het MCV journaal.

Maar verder…. we hebben wel een jaar jongere auto ingeruild maar met een km stand over de 100 000 km en dan daalt de inruilprijs snel!! Op onze echte eind factuur is 6675 teruggegeven en wat korting op wat extra,s !

We zijn heel tevreden,wat alleen jammer is dat het media nav alleen in Nederland verkrijgbaar is vanaf de laureate uitvoering (td)

tegen op alle uitvoeringen te bestellen in de ons omringende landen.

Een vreemde zaak van Dacia Nederland.

Verder wachten we vol spanning op de maand Januari als onze nieuwe mooie aanwinst geleverd zal worden. (:P)