gordel

• marero

Hallo, we hebben een Sandero met 53.000 km erop.

De bestuurder gordel vertoond slijtage

Hebben andere Dacia dat ook ?

Gr Martin

• DerRudy

Mijn Daas is ruim 4 jaar en heeft dit probleem niet, vaak zijn dit problemen die optreden na 10 jaar.

Als het heel erg is zou ik contact opnemen met de dealer, maar zijn het een paar pluisjes aan de zijkant ( is geen Apk-afkeur) dan zou ik (voorzichtig) er een aansteker langs houden.

Daarna zou ik de glij-punten, dus het plastic waarop de gordel overheen glijd tijdens het oprollen eens goed reinigen en daarna deze punten inspuiten met een beetje Cockpit-spray.

Als je dan de gordel even uitrekt en ook de onderzijde van de gordel inspuit met een beetje Cockpit-spray dan zal je zien dat het oprol-mechanisme veel beter werkt.

• Barrabas

En of de gordel op zich ergens niet gedraaid is in de verschillende geleiders bij het vastmaken. :)

• marero

Hallo, dat met de aansteker heb ik al eens gedaan ,maar uiteindelijk begint het weer te slijten….

Ik zal een kijken naar braampjes en silicone spray gebruiken .

Ik zal de dealer ook vragen er naar te kijken.

Bedankt voor de reactie

• daniel Monsieux

89000 km erop (MCV Laureate), bijna 4 jaar, en dagelijks 2 maal in en uit. Geen problemen gezien. Waarschijnlijk een foutje aan de klos, of een geleider, die staat te schuren. Kan er anders geen idee van hebben wat het mogelijk kan zijn.

Groeten.