Eén van de eerste Sandero's, juni 2008, 75.000 inmiddels, en kan wat tips geven.
Op zich probleemloze auto. Enkele keren schade door anderen.
Wel drie specifieke problemen:
Op een ogenblik begon het airbaglampje te branden. Wegens verhuizing was de auto niet meer in onderhoud bij de dealer (VKV Culemborg) maar bij Stam Utrecht. Stam adviseerde vervanging van de airbagunit aan de passagierskant. Net buiten de garantie van 3 jaar zou dit honderden euro's gaan kosten. Informatie ingewonnen: de stekkers kunnen van mindere kwaliteit zijn. Stam bleef bij het advies. Dus terug naar de dealer (VKV Culemborg), die constateerde inderdaad dat een stekker onder de stoel problemen gaf en lasde de verbinding simpelweg door. Geen kosten !! Een pluim voor VKV, bij wie de auto nu weer in onderhoud is.
Wees dus gewaarschuwd, zou ik zeggen.
Ophanging uitlaat verroest (de auto staat altijd buiten). Vastgelast door VKV.
En, wat al eerder op deze site werd geconstateerd, moet ik ook constateren: de Sandero is deuk-gevoelig. Of het plaatwerk nu dunner is of zachter, een portier van een andere auto geeft snel een deukje ter hoogte van de vouw in de deur. Ik zie dat ook bij andere Dacia's.
Mijn oplossing: stootstrips gekocht bij stootlijsten.eu in dezelfde kleur als de strip onder aan de deur. MIsschien iets om vlak na aanschaf al te bevestigen …