Achterbumper Dacia Duster

• Henk v.Weert

Hallo, ik heb een dringende vraag en wel deze : Hoe krijg de achterbumper van mijn Dacia Duster i.v.m. het monteren van een trekhaak.

H. van Weert

Doetinchem

• motorboom

http://www.dustercommunity.de/anleitungen/einbau-abnehmbarer-anhangerkupplung/75/

weet niet hoe goed je duits is

• duster jasper

dit gaat zeer gemakkelijk maar normaal gezien, afhankelijk tiepe trekhaak hoeft de bumper er niet af anders aan elk wiel een schroef 2 aan de opening van de koffer bak 2 binnen in van de koffer bak als ik het mij nog goed kan herrineren en dan zit hij boven elk wiel vastgekilt met haakjes oppassen dat de groeven in de bumper waar ze vast klikt niet doorscheurt dit ga namelijk vrij gemakkelijk kan er mss nog een vergeten zijn maar toch ook is goed langs onder kijken groeten jasper maar als je goed kijkt en voorzichtig te werk gaat is dat zelfs maar een werkje van 10 min langer had ik niet nodig

• frans5

Bij mijn Dacia Duster 4x2 hoefde ik de bumper NIET te demonteren, reservewiel eronderuit halen, links en rechts de Dikke laag coating wegsteken waar nodig ( al voorgeboorde gaten kun je bepalen met de te monteren steunen die bij de trekhaak horen) deze steunen links en rechts voormonteren ( met gebruik van de bijgeleverde afstandbussen door de chassisbalkjes) dan de trekhaakbalk zonder de haak met kogel losjes voormonteren om een juiste kleine insnede in het midden van de onderkant van de bumper te bepalen en deze uitsparing met een klein freesje weghalen, daarna de trekhaak geheel afmonteren met de bijgeleverde bouten en plaatjes, de kabel doorvoeren vanaf de achterlichten links en rechts en aansluiten volgens schema op de stekkerdoos, het makkelijkste is de canbus aansluiting, maar ik heb alles gesoldeerd omdat er toen nog geen passende canbus aansluiting leverbaar was. NA de montage en VOORDAT je het reservewiel weer monteert, de coating opnieuw behandelen tegen roest.

Gewoon aan beginnen als je wat handig ben, wel goed de bedrading en kleuren opschrijven indien je geen canbus gebruikt.

Hooguit 2 uur werk met een brug of smeerput.

• Henk v.Weert

Hallo, Ik heb begrepen dat het eigenlijk niet hoef , maar zoja dan is makkelijk te realiseren.

Dan wilde ik aan frans5 vragen waar hij die trekhaak vandaan heeft. (Anwoord kan gemaild worden naar weerth@upcmail.nl)

Bij voorbaat dank

Henk v. Weert

Doetinchem

• Mathijs

Hallo Henk,

Wanneer je de Thule trekhaak zou kopen, hoef je geen insnede in de bumper te maken.

Bij mijn Duster hadden ze in eerste instantie in augustus 2010 de originele trekhaak gemonteerd, maar deze vond ik lelijk.

Zonder probleem werd er door de dealer een nieuwe bumper en Thule trekhaak opgezet en deze zag er toch wel beter uit.

Mathijs

• motorboom

mail gestuurd

• peter stupers

Zo, Mathijs das wel heel erg coulant van je dealer.(tu)

Gr. Peter.