Inmiddels is mijn Dacia Sandero 1.2 16v nog net geen drie jaar en heeft de auto 46500 km gereden. De nieuwe Sandero stond in de showroom dus ik naar de dealer voor een proefrit en een offerte.
De nieuwe Sandero rijdt uitstekend en heeft een mooie nieuwe driecilinder motor. Dus ik een offerte laten maken voor een nieuwe Sandero Lauriate met metallic lak. Toen kwam de inruil ze gaven 4800 euro terug, wat me erg tegen viel. Vervolgens bij andere Dacia dealer gevraagd naar de inruil, maar daar viel het nog lager uit namelijk 4300,-
Was volgens de dealer omdat er weinig marge op de auto's zit. Moest ik maar een Clio kopen dan kreeg ik 6400,-. Het voordeel dat je hebt om Dacia te gaan rijden wordt door de dealer gewoon verrekend met je inruil. Zo verkoop je natuurlijk geen auto's meer. Bij Fiat geweest voor de nieuwe Punto 0.9 twinair Easy Blue&Me. Deze auto kost me minder in aanschaf dan de nieuwe Sandero terwijl er veel meer opties op zitten en ook een A-label. Vervolgens is de inruil met 6000,- ook niet verkeerd. Ik vraag me echt af hoe ze die nieuwe Sandero aan de man gaan brengen. Ik heb door de lage inruil helaas afscheid genomen van Dacia.
Hebben meer mensen deze ervaring?