Zendamateur / antenne en transceiver op/in Dacia Logan MCV

• Wiend

Dag allemaal,

Zijn er ook zendamateurs onder de Dacia Logan MCV rijders? Zo ja, heeft iemand al eens een tranceiver vast ingebouwd in de Dacia en een vaste antenne gemonteerd?

Bedoeling is een FT-7800 onder de achterbank te monteren. Bedienpaneel ergens op het dashbord. Dat is allemaal geen probleem. Kun je makkelijk een voedingskabel vanuit het motorcompartiment de cabine in krijgen? Op het dak, achterop, wil ik een Procomm MHU-3X dualband antenne monteren. Hoe krijg je het achterste stuk van de dakhemelbekleding makkelijk los?

Wellicht heeft iemand ervaring hoe e.e.a. uit te voeren is?

Groeten, beste wensen enz!

Wiend

• vleutmans

Ik heb in mijn Logan sedan een FT-100 gehad, gewoon onder de voorstoel, en het frontje (beugeltje) zat net boven de radio (met vier kleine parkertjes vastgeschroefd).

Voor de voedingskabel ga je op zoek naar een rubberen doorvoer naar binnen en die steek je erbij (enkel de plus is nodig, chassis is massa uiteraard).

Achter op de kofferbak heb ik aan de klep een trunk-lid antennevoet K-600M van diamond gemonteerd (zonder boren) met icom dualband antenne….is dat misschien ook een optie voor een MCV ? Er zijn ook trunklid voetjes van MFJ voor verticale achterklep montage net als bij je MCV.

Wanneer je je auto wel eens in een parkeergarage neerzet, hou dan rekening mat de maximale doorrij hoogte van vaak 185 cm. Ik haal dat net vanaf de kofferbak + 63 cm icom dualband antenne. Ik zie dat jouw antenne 56 cm lang is….dusssss…een uitdaging wanneer je deze op het dak (150cm ?) monteert.

Waarschijnlijk heb je weinig aan deze info, maar ik heb het toch maar even gedeeld :-)

Gr.

Michel PE7UP