@Mechelar
Alweer heel wat jaren geleden, ergens in 1978, had ik dezelfde storing. Het was iets heel simpels. In de remblokken zit een draadje verwerkt. Op het moment dat de remblokken tot op een bepaald punt zijn versleten, komt het draadje bloot te liggen.
Dit maakt deel uit van een gesloten stroomkring. Het draadje maakt nu contact met de remschijven. De stroomkring wordt gesloten en het lampje gaat branden.
Je verhaal klopt helemaal omdat bij gebruik van de handrem dit niet optreed. De remedie is dus simpel. Je moet -naar alle waarschijnlijkheid - nieuwe remblokken hebben.
NB. Het trad bij mij op tijdens de vakantie. Volle auto, caravan erachter, dus alle reden om direct actie te ondernemen.De ADAC had al snel de oplossing. Er zat nog voldoende voering op de remblokken. Het contactdraadje op het remblok werd losgetrokken en het lampje gaat uit. Het contactdraadje in het remblok zat op halverwege de remvoering. Ik heb daarna nog meer dan 30.000 km gereden alvorens deze te vervangen.
Hoeveel km doe jij inmiddels met je remblokken. Krijgt de autoi het zwaar te verduren? Veel en hevig remmen? Zware caravan of aanhanger? Veel/vaak in de bergen? Allemaal omstandigheden die de remblokken zwaarder belasten en de slijtage doen toenemen.