Ijskrabben tijdens rijden

• Avaka

Ha ha ha ha, je hebt me vreselijk aan het lachen gemaakt Barrabas met deze humoristische reactie. Hulde! (:D

• Avaka

Zoals jij ook wel weet Der Rudy is een elektronische temperatuur opnemer een technisch en dood ding.

Die heeft geen gevoels temperatuur (dit in tegenstelling tot de menselijke huid). Die meet gewoon de werkelijke temperatuur, of je nu 10, 100 of 1000 km/h rijdt.

En ik ga echt niet in mijn blootje de 11 stedentocht rijden want dan doet mijn aftapkraantje het inderdaad niet meer (geweldige opmerking van Barrabas, lig nu nog dubbel).

• HenkM

Zeker leuke discussie. Bij stilstand verdampt minder water als bij hogere snelheid.

Voor dit verdampen is warmte nodig en deze wordt onttrokken aan de vloeistof (blaas maar eens over een droge en natte hand).

Bij hogere snelheid zal de vloeistof dus makkelijker bevriezen op de ruit.

• LED-Lightning

Henk, dat is precies het goede antwoord!

• fvandenbogaard@home.nl

Hoi

Ik heb een tijd terug jullie wijze raad opgevolgd en een paar wissers gekocht bij Action voor mijn Dacia MCV.

Nog nooit zulke slechte wissers gehad als deze,heb ze maar een paar weken gebruikt,en toen vervangen door een paar wissers van LIDL die toen in de aanbieding waren. Deze werken perfekt ,maar voor mij nooit geen wissers van Action meer.

• Avaka

Klopt en dat ontken ik ook niet, maar dat gebeurt nog steeds bij dezelfde temperatuur (-15 bij het genoemde voorbeeld).

• fvandenbogaard@home.nl

Ik heb een tijd terug jullie wijze raad opgevolgd en een paar wissers gekocht bij Action voor mijn Dacia MCV.

Nog nooit zulke slechte wissers gehad als deze,heb ze maar een paar weken gebruikt,en toen vervangen door een paar wissers van LIDL die toen in de aanbieding waren. Deze werken perfekt ,maar voor mij nooit geen wissers van Action meer.