Te koop wegens aanschaf Duster: Originele dakdragers voor de Logan MCV.
Conditie: gebruikt
Prijs: €30
Verzending: Ophalen in Zoetermeer
Interesse? Stuur mij een PM.
Gr.
Jeroen
Daar gaat Oscar géén spijt van krijgen. Het zijn echt hele fijne dragers. Overigens zit er hoogte verschil in de dragers (veel mensen weten dit niet). De dunne drager moet voor, en de dikke drager moet achteraan gemonteerd worden. Op die manier zit je koffer wat aerodynamischer (schuin) op je dak. Montage tip: Na 1x heel zuiver uitmeten van de dragers kan je met een potlood streepjes zetten aan de binnenkant van je dakrails.
Dat je de positie van je dragers markeert bedoel ik. Het is bij mijn MCV nog nooit iemand opgevallen dat er enkele fijne potloodstreepjes aan de binnenkant van de rails zitten. Ze gaan er ook niet af tijdens een wasbeurt.
Edit: Zit je zwaailamp niet in de weg?
Hoi ik had ze op mijn MCV ook eerst deze dak dragers! Gebruikte ze vaak maar vond ze vreselijk onhandig met bevestigen op het dak.
Het bij behorende imbus sleuteltje raakte bijna het dak //dus ook de lak!/(td)/en dan moest je het nog draaien! Altijd geklooi met een handdoek op het dak eronder om de lak niet onder te krassen!
Ik kocht later op marktplaats een Thule drager die draaide je zo vast aan de dakrails en er zat nog een slot op ook.Dit systeem was makkelijker en veel sneller te plaatsen en te verwijderen.
Jammer genoeg paste dit weer niet op de nieuw aangeschafte Lodgy…
nu weer dus draaien met een sleuteltje……maar wel aan de zij/kant en niet boven de lak.(tu)
Snap je punt. Zelf heb ik een stukje tape om de inbussleutel geplakt en dat werkt perfect. De daadwerkelijke montage vind ik zelf een fluitje van een cent maar kan me goed voorstellen dat niet iedereen dat zo ondergaat. Wat betreft de slotjes, een mogelijke dief heeft eerder die simpele Thule slotjes kapot dan dat hij de tijd neemt om de MCV drager los te maken, laat staan dat die dief het juiste en getaped inbus sleuteltje (ter bescherming van de lak) bij zich heeft.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?