Welke kiezen, 4x4 of 2x4

  • Traveltjes

    Welke Dacia Duster 4 x 4 of de 2 x 4 is de beste aankoop, en wat zijn de merkbare verschillen

    Wij willen binnenkort overgaan tot aankoop, en twijfelen welke uitvoering we moeten kiezen.

    We hebben een licht bootje, wat er zo af en dan eens achter moet, en dat is all.

    Hoop dat iemand mij het antwoord kan geven op wat het beste te kiezen in deze.

  • herke

    Als je het geld er voor hebt , dan zou ik kiezen voor de 4x4.

    Hij is weliswaar iets onzuiniger als de 4x2, maar veel stabieler en veiliger qua weggedrag en ook als je een boot(je) wil meenemen is de 4x4 een verstandiger keuze.

    Veel meer info over de Dacia Duster vind je hier: http://dacia-duster-site.blogspot.nl/

    Herke

    http://mcvjournaal.wordpress.com/

  • Traveltjes

    Dank je, we gaan zaterdag a.s. proefrijden in een 4x4, en wilde graag weten of het de meerprijs en hoger verbruik en belasting waard is.

    Maar als ik het zo lees, is dat het geval. Ik neem het mee in mijn beslissing.

  • atienwouter

    Hallo Aricus,

    Ik heb 4x2, die bevalt heel goed. Kennis van mij heeft 4x4, ook goed .

    Als je in ons landje blijft en alleen een bootje trekt kan je best af met een 4x2.

    Bergjes en onverhard dan is een 4x4 beter.

    Dus wat is verstandig, volg je Dacia verstand.

    Zoals je leest heeft iedereen wel een mening, maar de vraag blijft waar ga je haar voor gebruiken.

  • Adriaan

    De 4x4 heeft voor én achter onafhankelijk Mc Pherson ophanging. De 4x2 heeft een starre achteras en is het weggedrag schijnt daardoor iets minder te zijn dan die van de 4x4.. zegt men.. Ik heb daar geen ervaring mee. Heb de 4x4 en die bevalt mij prima. Ligt ook heerlijk op de weg. Verbruik van de 4x4 ligt iets hoger en qua wegenbelasting idem dito.

  • Barrabas

    Waarom is er bij jullie een verschil in wegenbelasing voor een 4x4 tov een 4x2 ?

    Een diesel is bij jullie nog duurder,waarom weet ik eigenlijk ook niet.

  • peter stupers

    Met een 4x4 zal je net in iets hogere klasse zitten omdat het gewicht iets hoger is.Diesel is nog duurder, da is allemaal zakken vulwerk.

    Ik weet niet wat het tegenwoordig is maar toen ik vroeger op LPG reed betaalde ik nog meer wegenbelasting dan een diesel.

    Wat de ideeen zijn van de regering ?????? Uitmelken van het auto-gebeuren.

    Gr. Peter.

  • HenkM

    Met de huidige generatie G3 LPG installaties betaal je nauwelijks 15 Euri per maand extra aan houderschapsbelasting.

    Halve tank LPG en je hebt het er al uit.

    Omslagpunt voor LPG ligt rond de 12000 km/j.

  • herke

    Bij de Dacia Duster ligt het omslagpunt zelfs op 0 (nul) kilometer.

    Oftewel de Dacia Duster op LPG is zelfs 1.500 euro goedkoper dan de benzine uitvoering.

    Meer info: http://mcvjournaal.punt.nl/content/2012/11/Dacia-Duster-op-LPG-nu-Spotgoedkoop

    Herke

    http://mcvjournaal.punt.nl/

  • HenkM

    Die had ik dus gemist, af fabriek wordt LPG dus wél belast volgens de lagere emissie die deze veroorzaakt.

    Bij nabouw gebeurt dit niet (2,5 jaar geleden was de Duster niet af fabriek met LPG uit te rusten en betaalde ik dus de volledige mep BPM).

    Eindelijk gerechtigheid???