Mankementen Duster bijna 2 jaar

  • beefje

    Dit zijn mijn volgende mankementen na bijna 2 jaar Duster rijden, linkerverwarming spiegel werkte niet, deuropeners binnen gingen niet meer op zijn plaats, koplamp met vocht , stofkap cardans linkervoorwiel gescheurd ,verschillende malen binnen geweest met motor problemen, heel het dashboard kraakt en piept, afgebroken middensteun, verwarming werkte niet, het enige positieve is dat alles is herstel onder garantie zonder probleem, dus het enige wat ik kan zeggen is als je maar denkt dat er iets niet goed is direct naar de garage en laten herstellen zolang je nog garantie hebt. Ik was de eerste maand zeer tevreden over de Duster maar van dan af tot nu alleen maar ellende,dus dit zal mijn eerste en tevens ook laatste Dacia zijn die ik heb gekocht voor de prijs van bijna 17.000 euro kan je een andere maar degelijke wagen aankopen .

  • Adriaan

    Ik denk dat het zo is met ieder automerk / model. Soms tref je het niet, soms is het fantastisch. Ik heb in het verleden auto's van hetzelfde merk gereden waarvan eentje in 3 jaar alleen een nieuwe uitlaatdemper nodig had, de ander was een en al ellende en was ik in een halve jaar tijd 7000 euro lichter…

    Tot dusver mag ik gelukkig niet klagen over mijn Duster. Die is nu een dik jaar oud, met 31.000 km op de teller en alles werkt nog steeds fantastisch alsof ze net afgeleverd is. En geen piepje of kraakje te bekennen.

    Blijft voor jou heel vervelend. Sterkte in je keus voor een volgende auto.

  • Barrabas

    Een Leopard-tank kan je ook afbreken.Rij al bjna drie jaar Duster 4x4 Benzine ZONDER enig probleem.Wat ik niet van AL mijn vorige 14 wagens kan zeggen,laat staan die van het bedrijf.Bijna vergeten ook mijn zus en achterbuurman met hun tweejarige Duster 4x4 Diesels pechvrij.

    Maar Vleutmans met zijn Logan Sedan heeft trouwens het record.

  • Avaka

    Jeetje, uw verhaal is ‘niet des Dacia’s'.

    Kan me uw frustratie goed voorstellen. Mooi dat alles onder garantie is hersteld. Maar ja, daarom koop je geen nieuwe auto.

  • Jos Bruining

    Ik herken wel het een en ander. Had ook op basis van de positieve reviews gekozen voor de Duster 4x2 met LPG af fabriek. Echter vanaf het begin wel problemen gehad. Ik heb de auto nu net een jaar en de auto heeft 40.000 km gedraaid. Problemen waar ik tegen aan liep: Koplampverstelling afgebroken bij verwisseling van een lamp. Synchromess-ring vervangen i.v.m. gekraak bij het schakelen. Bleek er af fabriek te weinig versnellingsbakolie in gezeten te hebben. Een LPG injector vervangen die dienst weigerde. Nu is er waarschjijnlijk wéér een injector kapot en heb dus weinig vertrouwen in de overige injectoren. Ook gekraak/geklapper in de voortrein bij het passeren van een drempel. Dit allemaal in een periode van een jaar. Mijn enthousiasme is dus ook behoorlijk getemperd. De dealer heeft alles wel keurig hersteld hoor, maar ik zit ondertussen vaker bij de garage dan mij lief is.

  • vleutmans

    Komt het misschien door Dacia's “innovatie” ?

    Misschien heeft Dacia nu moeite om de kwaliteit vast te houden, die de Logan sedan en MCV heeft ?

    Hebben ze stiekem “nieuwere technieken” toegepast in de duster ?–indien ja—–niet verstandig!!

    Ik zie hetzelfde op mijn werk gebeuren. Innovatie is goed voor de ontwikkeling van produkten en ontwikkeling/bloei van een bedrijf…..Echter…..de eind-klanten zijn de “testers” van deze innovaties (er is weinig tijd/geld om te testen bij het producerende bedrijf), en mogen de storingen/kinderziektes ervaren en doorgeven aan het development team.

    De Logan is een auto die samengesteld is met “bewezen” “verouderde” techniek. Er zit waarschijnlijk geen onderdeel in met versie nummer 1, waardoor de kans op storingen miniem is, dacia weinig test/verificatie kosten heeft en de eindklanten zeer tevreden zijn…..Ik snap niet dat dit concept “not done” is in deze tijd.

    Gr.

    Michel

  • Willem Z

    Jammer, al deze wat negatieve verhalen. Het gaat namelijk over een auto die mij al sinds augustus 2010 elke kilometer veel plezier geeft. Tot nu heeft mijn Laureate op LPG nog niet meer problemen gehad dan een kapot koplamppitje. We zijn dan ook zeker van plan om de vijf garantiejaren vol te rijden en dan over op de Sandero Stepway. Ik begrijp ook wel dat mensen met veel Dacia problemen hier wat negatiever tegen aan kijken maar blijf het toch jammer vinden.

  • peter stupers

    Jammer Beefje dat je zoveel pech hebt met je Duster, misschien heb je écht een maandagmorgen Duster en je koopt inderdaad geen auto om de garantie.

    Als het effe kan moet je eigenlijk nooit in de garage komen behalve de beurten.

    Maar ik kan je ook vertellen dat je dit óók bij andere merken kunt treffen, ken wel mensen die met een dure mercedes geregeld in de garage staan omdat ze de

    storingen niet opgelost krijgen.

    Het is een schrale troost maar ja……….

    Gr. Peter.

  • RonG

    Rij al meer dan 2 jaar tevreden met mijn Duster rond.

    Heb alleen een paar lampjes moeten verwisselen.

    Enigste waar ik me wel aan erger is het hoge toerental bij 120km/u.

  • JorisP

    Bij 1 of 2 van die mankementen zou ik al “pissed off” zijn. Het mag dan een relatief goedkope auto zijn, maar 17.000 euro is toch ook weer geen kattenpis. Voor zo'n bedrag heb je toch al een aardige keus bij de verschillende merken (nieuw of een jonge occasion).