120.000 onderhoudsbeurt

• peter.h

Vandaag is onze Dacia Sandero 1.6 MPi Laureate voor de 120.000 servicebeurt geweest.

Buiten een defecte motorsteun en een versleten ruitenwisserblad achter, waren er geen bijzonderheden.

De onderhoudsbeurt € 183.00

Bougie's vervangen € 45.00

Luchtfilter vervangen € 23.00

Wisserblad achter vv.€ 10.00

Motorsteun onder vv € 88.75

————

totaal € 349.75

Dit is inclusief wassen, stofzuigen en leenfiets.

Wij zijn nog steeds zeer tevreden over onze Daas.

Over 3 weken alleen

nog de winterwielen wisselen met de zomerbanden.

Dit doe ik zelf.

De Dacia Blijft tot nu toe de voordeligste auto die wij ooit hebben gereden!

Onze dank aan Kempenaar Alphen aan den Rijn

Peter en Margot

• Barrabas

In de praktijk valt het me toch op dat onze Dacia's het qua onderhoud vrij goed doen zoniet uitstekend.De prijs valt ook mee met een goede garage en aannemelijk wat je kan verwachten.Maar autorijden in het algemeen alsmaar duurder wordt.Maar prijs me gelukkig met mijn Dacia Duster (totnogtoe).

• Frank_

Peter en Margot,

Jullie hadden dan geluk. Ik moest bij 120k ook de distributieriem laten vervangen (MCV 1.6 16v) en hierdoor werd mijn 120k beurt (inclusief korting): 799.43 euro (Distributie riem 404 euro, waterpomp rond de 150 euro).

Al met al klinkt dit duur, maar zolang het bij het reguliere onderhoud blijft hoor je mij niet klagen (tot nog toe alleen wat kleine zaken als buitenste stuurkogels vervangen (rond de 100 euro per kant..). Totale onderhoudskosten bij mijn zijn: 0,018 euro per km (oftewel bij mij rond de 40 euro per mnd).

Groet,

Frank

• peter.h

Frank,

Bij onze auto moest de distributieriem bij 90.000 km. worden vervangen.

Vanmiddag bij 15 graden boven nul en zon de zomerbanden weer gemonteerd.

Inmiddels 117.000 km gereden en……….nog steeds de originele zomerbanden onder de Dacia.

Sinds 2 jaar hebben we een winterbandenset aangeschaft.

Met de pasen 4 dagen naar Noord Frankrijk geweest.

+ 750 km heen en weer met onze caravan. In Frankrijk E10/95 getankt voor € 1.55 per liter.

Beduidend minder pit in de motor. 1.6 MPi. Dus de volgende keer toch maar de dure 98 ron tanken.

Verbruik was ook veel hoger. 1:8. Wel sterke tegen wind gehad op de thuis reis.

Over 6 weken naar Italië. Naar De Marken in de buurt van Rimini!

We kunnen niet wachten.

Ook proberen we zondag naar Utrecht te gaan om de nieuwe Dokker te bekijken.

In Frankrijk er één zien rijden! Wel heeeeel veel andere Dacia's!

Groeten,

Peter en Margot.

• beardedjenta

Wij hebben er hier eentje lopen een dacia dokker (zie andere topic) en dit sedert vrijdag.

Ondertussen 300 km mee gereden dit weekend en de wagen bevalt uitstekend.

Prima wegligging en goede zetels. Op dit moment kan ik er nog niets verkeerds over vertellen en de hondjes vinden het ook super om in de dokker te vertoeven.

De achterbank hebben we voor 2/3 omgeklapt zodat ze nog meer ruimte hebben Dit meer om ons tevreden te stellen want de originele koffer is enorm.

Had sommige testverslagen gelezen over de dokker en maakte me reeds bang dat die veel lawaai zou maken maar dat valt prima mee ( we zijn dan ook geen super de luxe wagens gewoon) is ter vervanging van een renault scenic … kan nu al zeggen dat de dokker veel beter rijd dan de scenic (was wel 13 jaar)

Bij ons in Belgie zijn de eerste nu geleverd en in de streek rijden er sedert vrijdag al een vijftal. Denk dat dit aantal heel vlug zal groeien als je ziet hoe mooi die in het echt is en vooral zijn prijs tov zijn directe konkurrenten. Laat je maar verleiden zou ik zeggen …