Boxen inbouwen 3e zitrij logan mcv

• Sjors

Heeft iemand een idee om een stel extra boxen in te bouwen achter in de auto bij de 3e zitrij? Waar zouden die boxen dan het beste geplaatst kunnen worden?

Dit is de plek waar mijn twee oudste kids graag zitten, maar het geluid van de bestaande boxen in de voor- en achterportieren is niet voldoende om hen goed te bereiken. Is het mogelijk om zes i.p.v. vier boxen aan te sluiten op het bestaande systeem? In de auto zit nog de originele blaupunkt radio/cd speler.

• Avaka

Zoiets? :)

http://dacia.startpagina.nl/prikbord/read.php?527,8832811,8832811#msg-8832811

• duster jasper

uhm mogenlijk ja alles is mogenlijk goed voor de autoradio ?????? eigenlijk alles behalve het zit zo de sterkte van de versterker is gemaakt om op 4ohm te werke

wat de speakers van de wagen zijn maar het probleem is als je 2 speakers op één kanaal gaat hangen dat deze dan op 2ohm gaat fuctioneren

waarvoor de versterker niet gemaakt is

het probleem kan onstaan dat de radio kapot gaat door eigenlijk raar maar waar onderbelasting om het maar even zo te noemen het kan zijn dat de radio er ook geen last van krijgt maar het is zeker niet aanteraden de enigste oplossing hier voor is eigenlijk om een versterker extra te steken om de 2 boxen bij aantekoppelen

groeten jasper

• Avaka

Als je mijn verhaal goed leest dan staat er dat de boxen in serie staan met de achterluidsprekers. Dus 4+4= 8 Ohm. Daar heeft geen enkele versterker moeite mee.

Het netto resultaat is alleen dat het totale geluids volume achter iets zachter is.

• Barrabas

(tu) Zo is dat.Serie=optellen,stroom minder,vermogen minder.Parallel=delen.,stroom groter.,vermogen groterr.

• TimPost

Geweldige oplossing! ook zo met het aansluiten!

• Avaka

Dank voor de complimenten.

Vind het zelf wel grappig dat mijn oplossing na 4 jaar ‘ineens’ in de belangstelling staat. Kreeg een PB van iemand die vroeg hoe ik het geheel aan elkaar vast had gemaakt. Dus hoe de speaker, de PVC verloop en de achterplaat (zijkant vergaarbak) met elkaar verbonden zijn. Nou, dat is eigenlijk vrij simpel. Met behulp van lange bouten (M5x80 geloof ik) zijn de onderdelen aan elkaar vast geklonken tot 1 geheel. Dwars door alle onderdelen heen bedoel ik. Als je de foto's goed bekijkt lijkt me dat wel duidelijk. Als iemand nog vragen heeft dan is diegene welkom. Ik beantwoord het graag.

• Sjors

Het is inderdaad een mooie oplossing, dank Avaka voor het beantwoorden van de vragen. Ik laat jullie t.z.t. weten of het bij mij ook gelukt is, ik ga deze oplossing zeker proberen! Ook de anderen dank voor input over het aansluiten van de speakers.

• duster jasper

ik zou graag willen dat iedereen dit graag eens goed bekijkt op deze website voor er verdere conclusies getrokken worden over parrallel en serie aaansluitingen van boxen

http://www.bcae1.com/spkrmlti.htm

• duster jasper

en als we de 2 + polen gwn aan elkaar aansluiten en de 2 - polen gwn aan elkaar sluiten en beide boxen zijn 4ohm dan krijg je een belasting van 2ohm op de versterker waardeze niet voor gemaakt is ik bouw al jaren grote fuifen op met muziek instalaties mijn baas zou mij ontslaan als ik jullie stelling zou volgen je kan je boxen plaatsen op een manier dat je 4ohm kan spelen maar daar zijn de versterkers van de wagens niet voor uitgerust hier heb je zelfs op de grote versterkers voor feesten speciale schakelaars voor om deze optie te selecteren dit gaat op de manier van avake ook wel werken ik sluit deze niet uit maar het is alles behlave gezond voor de radio van de wagen hier deze niet zijn voor gebouwd