Dacia Dokker

• beardedjenta

Hallo,

Binnenkort (begin april} komt onze dacia dokker 1.6 MPI binnen bij de dealer (Belgie}. Het is de ambiance uitvoering met als optie het electrisch pack , radio en reservewiel. We kozen voor de kleur wit.

Wij kijken er alvast hoopvol naar uit na 3 maanden wachten. Ik laat jullie hier alvast weten hoe het er mee gaat wanneer ik die in gebruik genomen heb zodat jullie reeds kunnen oordelen of het de moeite loont of niet want ik vernam dat die in Nederland pas in mei in de toonzaal terecht komt. Voor ons zal het een ideale wagen zijn. We zijn met 3 personen en hebben veel ruimte nodig voor onze 4 honden en deze dokker heeft het allemaal voor een heel goede prijs. De keuze voor een benzine wagen was vlug gemaakt daar we hoogstens 10 M km per jaar rijden.

• beardedjenta

Vandaag mochten we onze dokker gaan ophalen. Bij ophaling moesten we eventjes wachten omdat ze nog de trekhaak aan het monteren waren, deze hadden we er gratis bijgekregen . De zaken werden vriendelijk afgehandeld en ter kompensatie van het wachten kregen we nog een set originele automatten van de dokker er bij. Een mooi gebaar alvast van onze dealer.

Blijkbaar valt de dokker in de smaak want er was nog een klant aanwezig om een dokker (bestelwagen} op te halen.

Alvast ruimte zat in deze wagen en achteraan instappen met schuifdeur is alvast een pluspunt voor dacia.

• MCV

De Dacia Dokker is inderdaat een mooie wagen, wel jammer dat de moter 1.5 dCi 110pk 6 versnellingen er niet verkrijgbaar bij is, daarom heb ik gekozen voor de Lodgy (wat ook een mooie wagen is).

• beardedjenta

Zelf hebben we niet gekozen voor de lodgy omwille van de achterklep.

Met onze honden vonden we het praktischer om 2 klapdeuren te hebben. Dit was één van onze aandachtspunten naar keuze van onze nieuweling.

Naast vergelijking van berlingo, partner en kangoo (citan) was de keuze voor de dokker vlug gemaakt.

Vandaag de eerste echte rit gemaakt met de wagen (naar het werk rijden gisterenavond tel ik niet echt mee).

De wagen bevalt prima op elk gebied. Voor een ludospace is deze wagen redelijk stil vind ik toch want hebben de bagageklep er uit gemonteerd want met de honden zijn we daar toch niets mee…

De radio deed het voortreffelijk en de bleutooth verbinding met de telefoon was ook voortreffelijk. Muziek afspelen via bluetooth (van smartphone) was ook prima.

Ondetussen al 2/3 van de achterbak opgeklapt ( extra ruimte voor de honden) en een tapijt in gemonteerd zodat alles netjes blijft.

De eerste indruk valt dus supergoed mee en de interieurafwerking valt ook super mee. Tot nu toe nog geen enkel minpuntje kunnen ontdekken aan deze wagen maar ben dan ook geen Mercedes gewoon …. alhoewel de Mercedes Citan toch verduiveld veel gelijkenissen vertoont …

• Bert

Zitten er nou dichte deuren achter of zitten er raampjes in de achterdeuren ? Kun je ook vanuit de cabine naar achteren of is het een dichte scheidingswand ? Iemand enig idee ? Thanks.

• Bert

Ik bedoelde natuurlijk de Dokker Van:

Gepost door: Bert ()

Datum: 20 april 2013 15:31

Zitten er nou dichte deuren achter of zitten er raampjes in de achterdeuren ? Kun je ook vanuit de cabine naar achteren of is het een dichte scheidingswand ? Iemand enig idee ? Thanks.

• beardedjenta

In de basisversie van de dokker van zitten geen ramen achteraan de deuren. Enkel de bestuurderszetel is beschermd met een soort ladderstructuur zoals bij de renault kangoo (toch het oude model} . Je kan dus naar achter als je dit wil.

Hebben ze die nog niet staan in de toonzaal in Nederland ?? Hier bij ons in Belgie begin je die stilletjes aan tegen te komen sedert een tweetal weken.

• jan

Hallo Bert

Wanneer u voor de standaard versie kiest zijn er geen raampjes in de achterdeuren.

Indien u een beter uitgerust model kiest, kan u kiezen, vaste tussenwand, of wand met rooster.met of zonder ruit

Natuurlijk allemaal tegen meerprijs.