claxon weigert

  • toine60

    Ik heb op deze site gezocht maar nog geen draadje kunnen vinden over de klacht die ik op dit moment heb bij mijn MCV van 4 jaar oud.

    De claxon doet het af en toe wel, meestal als ik de schakelaar lichtelijk beweeg richting groot licht. Maar ook wel eens als de richtingaanwijzer aan staat en ik op het knopje voor de claxon druk dat hij het doet. In de neutraal stand weigert hij alle dienst.

    Aangezien hij het af en toe wel doet, lijkt het alsof de schakelaar kapot is, of dat er ergens een kabelbreuk zit.

    Heeft iemand deze klacht ook gehad?

    Toine Kerstens

  • beardedjenta

    Ben je ervan overtuigd dat je zekering van de claxon nog in orde is ?

    Kijk daar eerst eens na, denk dat je probleem zal opgelost zijn daarna

    grtz

  • toine60

    Aangezien hij het af en toe bij bepaalde bewegingen van de schakelaar ineens wel doet geeft aan dat de zekering goed is. Uiteraard is dat het eerste wat ik gecontroleerd heb.

    Wat ik daarbij vreemd vond is dat op de zekeringen niet altijd stroom staat, alleen als er een verbruiker ingeschakeld wordt. Dat bemoeilijkt het zoeken naar stroomstoringen en is een methode die in mijn tijd als automonteur niet voorkwam. Nu ben ik er al geruime tijd uit dus kan er veel veranderd zijn.

    De zekering is goed, de claxons zelf ook.

  • beardedjenta

    Als je de zekering uitgemeten heb geloof ik dat het probleem ergens anders zit maar aan je formulering hier te lezen ben ik nog meer de mening toegedaan dat het de zekering is van de claxon die defekt is en dat die zijn stroom trekt via een andere verbruiker.

    De claxon zal dan wel niet op zijn maximum vermogen werken maar dat hoor je niet (altijd} Het kan ook een massaprobleem zijn van de claxon als het zeker en vast de zekering niet is…

  • DerRudy

    @Toine,

    Ik ben bang dat de schakelaar/drukknop (aan de stuurkolom) defect is, zie http://www.daciashop.eu/dacia-logan-steering-column-switch-13925

  • beardedjenta

    en al iets gevonden ???

    Hoe kan je weten dat het de schakelaar is ?? Wel heel eenvoudig maak een brugje tussen de draden aan de bedieningshendel.

    Als de claxon werkt is het de hendel die defekt is.

    Als die niet werkt is het ofwel een massaprobleem ofwel is de zekering defekt.

    Ik gok nog altijd op dat laatste … laat maar weten als je iets vond….

  • toine60

    Ik ga er van de week verder naar kijken. De zekering is goed, dat weet ik zeker. Ik ben bang dat het inderdaad de schakelaar is. Ik hou jullie op de hoogte,

  • Avaka

    Schakelaar is zo vervangen en kost geen drol. Dus niet bang zijn.

  • toine60

    Zit deze geklikt of moet het stuur er vanaf?

  • Jubbels

    Kappen boven om de stuurkolom verwijderen. Kun je er zo bij.