Tankinhoud MCV - 66 liter absoluut record..?

• Reginald P.

Vorig weekend op de kop en komma af exact 66 liter getankt, met mijn MCV. Gewone, normale, geijkte, moderne pomp.

:D

Nu hebben we het hier (jaren terug) al wel 's eerder over gehad - zoek op ‘tankinhoud’ en je vindt de nodige, soms bijna verhitte discussies, dus ‘t hoeft niet op ’t vervelende af te worden - maar: heb ik hier nou ‘n absoluut record te pakken, of heeft er iemand wel ’s nóg meer in 'n Dacia (liefst MCV) getankt..?!

(:D

't Was overigens in België, ergens net boven Gent, bij zo'n zelfhulpautomaat. Platteland, ‘t was rustig, en ik had alle tijd. De Euro 95 stond, voor ik de dop er daarna weer op deed, letterlijk tot aan ’t vulpijprandje, ik zal bijna op dampen gereden hebben, en ‘t was dat even daarvoor m’n navigatie zich verslikte in ‘t centrum en ik mij daardoor af liet leiden, dat ik niet eerder een pomp had opgezocht. België, dus ik hoefde ’maar' net over de 100 euro af te rekenen; in Nederland was dat anders ook qua bedrag voor mij écht de tópper geweest…

8-)

PS: wel grappig dat ik de eerste 340 (!) kilometer daarna met de volle bups aan zwarte balkjes in m'n brandstofmetertje bleef rondrijden; geeft je totdat dat eerste balkje ‘zakt’ (gebeurde vandaag) toch een frappant, desalniettemin vals gevoel van ‘gratis’ rijden…

:P

• DerRudy

Wauw 66 liter, hoorde je zeker ook wel een ‘boertje’ toen je de slang weer weghaalde?;)

mgr

Ruud

• Avaka

Zijn portemonnee liet een boertje denk ik……… :)

• Barrabas

(tu) Een boertje zoals in Boston ? B)-

• atienwouter

Ik rijd een Duster genaamd Bertha, volgens boekje is de inhoud 50 liter.

Mijn maximum was 57 liter.

Nu vraag ik mij af heb ik werkelijk 57 liter getankt of geeft de pomp dit aan voor extra inkomsten.

Eigenlijk zou je dit eens moeten controleren met een geijkte jerrycan of zoiets.

• oscar54

Hoi Reggie,

ik ben nog niet verder gekomen dan 63 liter. 8-)

Meestal gaat het eerste zwarte streepje bij mij weg na zo'n 250km. :P

Ik maak dan wel bijna voortdurend stadskilometers. B)-

Ik zou eens moeten proberen of ik ook 340km zou halen bij 80 km/uur op de buitenweg. :S

Voor mij ben jij voorlopig de absolute recordhouder. (:D:D ::o

Groeten, Oscar. :)-D

• Avaka

Persoonlijk denk ik dat Reggie zijn MCV aan de tankkant op bokkies heeft gezet of zijn vriendin opdracht heeft gegeven om stevig te drukken op de dakdragers. Beetje scheef scheelt gauw 3 liter denk ik. Vind het wel knap om bijna een een hele emmer leeg te gooien in het vul systeem zelf, de pomp eigenaar vond het ook niet vreemd dat er iemand een half uur stond te druppelen schijnbaar. Verder ga ik er wel van uit dat Reggie direct een flink eind is gaan rijden. Koude benzine uit de grondtank heeft weinig volume totdat het op kamer temperatuur komt. Dan stroomt het gewoon door de overloop naar buiten. Tank je nog duurder……..

• Reginald P.

Ha. Bij ‘n boertje was de boel overgestroomd, dus ik ben blij van niet, Ruud… ;-) En die portemonnee, Avaka, viel dus ook nog wel ’mee', omdat ik met minder liters in NL nog wel ‘s ’tzelfde bedrag afreken… :-/ Enneh, die 66 liters zijn écht 66 liters, Waciast; dat zo'n geijkte pomp ‘s ’n decilitertje afwijkt, OK, maar laten we hier geen ‘conspiracy theories’ de wereld inslingeren over een kluit de kluit belazerende Belgische pomphouders… :-P Niet dat er hier eentje te bekennen was, want ‘t was zo’n desolaat onbemand ding, waar ik onbespied door argwanende ogen kon aftanken. Geduld had ik daar, en dat is het gekke, Avaka, echter nauwelijks bij nodig want het zat er zó in. Ik denk gewoon dat ‘ie heel ’gunstig stond', want vriendinlief zat gewoon binnenin, en nog ongeduldig ook, want ze ‘moest’, en dat kon daar niet… :-D En na die benodigde 2e pitstop zijn we meteen naar Nederland doorgekart - was wel weer ‘s lekker Oscar; zoveel rij ik niet meer de laatste tijd..! - dus tijd om op kamertemperatuur te komen hebben die 16 extra liters niet eens gehad. Overigens, op Facebook (waar deze pagina automatisch gelinkt wordt en er soms ook reacties verschijnen) maakte er iemand gewag van 67 liter. Het (b)lijkt dus tóch nóg méér te kunnen zijn… Goed. Ik ga zelf ’s even bijtanken. Truste, tot de volgende keer, allen..!

• atienwouter

Hoi,

In mijn boekje staat 50 liter inhoud.

Wat is dan de werkelijke inhoud + vulbuis en leiding naar de motor ????

Als ik wat tijd heb zal ik de benzinetank ereens uithalen en vullen met literpakken melk.

Jullie horen het wel.

• peter stupers

Meestal tank ik met de Duster als er nog 2 balkjes over zijn dus ik zou niet weten wat er tot zijn strot ingaat.8-)