Vorig weekend op de kop en komma af exact 66 liter getankt, met mijn MCV. Gewone, normale, geijkte, moderne pomp.
Nu hebben we het hier (jaren terug) al wel 's eerder over gehad - zoek op ‘tankinhoud’ en je vindt de nodige, soms bijna verhitte discussies, dus ‘t hoeft niet op ’t vervelende af te worden - maar: heb ik hier nou ‘n absoluut record te pakken, of heeft er iemand wel ’s nóg meer in 'n Dacia (liefst MCV) getankt..?!
(
't Was overigens in België, ergens net boven Gent, bij zo'n zelfhulpautomaat. Platteland, ‘t was rustig, en ik had alle tijd. De Euro 95 stond, voor ik de dop er daarna weer op deed, letterlijk tot aan ’t vulpijprandje, ik zal bijna op dampen gereden hebben, en ‘t was dat even daarvoor m’n navigatie zich verslikte in ‘t centrum en ik mij daardoor af liet leiden, dat ik niet eerder een pomp had opgezocht. België, dus ik hoefde ’maar' net over de 100 euro af te rekenen; in Nederland was dat anders ook qua bedrag voor mij écht de tópper geweest…
8-)
PS: wel grappig dat ik de eerste 340 (!) kilometer daarna met de volle bups aan zwarte balkjes in m'n brandstofmetertje bleef rondrijden; geeft je totdat dat eerste balkje ‘zakt’ (gebeurde vandaag) toch een frappant, desalniettemin vals gevoel van ‘gratis’ rijden…