Lodgy (diesel) verwarming in winter + stoelverwarming

• Joejojo

Beste Lodgy rijders,

Graag zou ik van de Lodgy (diesel) rijders willen weten hoe snel het interieur is opgewarmd gedurende de winter.

Bereikt de warmte vlug de laatste rij in de wagen? (7 persoons uitvoering).

Heeft de stoelverwarming van de Lodgy een aan/uit knop of heeft het 3 niveau's a la bmw's?

Hoe snel is deze op temperatuur?

Klopt het overigens dat het stuur niet naar je ‘toe te halen’ is?

• Martin en Richard de Goeij

Hoi

Wij hebben een Lodgy 5 persoons diesel 90 pk zonder stoelverwarming en zonder airco.

Deze auto was in de winter snel lekker warm en op temperatuur en ook de ontwaseming van de voorruit verloopt snel!

Voordeel van ontbreken airco De voorruit heeft veel minder last van aanslag cq vieze waas aan de binnenkant die we in onze vorige Dacia Mcv

en Skoda Fabia combi,s met wel airco steeds hadden. eeen nadeel van begreep ik alle auto,s met handbediende airco .

• Barrabas

Troost u er zijn er nog steeds die geen verstand hebben om hun airco in te stellen.Eenvoudiger is het dan om er geen te hebben en met een kale bak rond te rijden. :D

• Avaka

Als je de airco gebruikt moet je wel de kachel er bij aanzetten. Dat doet een automatische airco ook. Het is zo simpel allemaal. Barrabas heeft volkomen gelijk. De meeste mensen gebruiken hun airco verkeerd.

Zoek even op mijn naam en op airco. Ergens heb ik een stukje geschreven hierover.

• Martin en Richard de Goeij

Blijft nog steeds t probleem van de vettige aanslag op de ruiten……volgens velen een bekend nadeel van handbediende airco! (td)

OOK ALS JE DEZE GOED GEBRUIKT! plus mijn allergie waren de redenen geen airco in de auto te nemen. :)

Verder een heerlijke auto die Lodgy! (tu)

• Avaka

Ik heb nooit vette aanslag op de ramen. Dat heeft echt niks met je (handbediend of niet) airco te maken. Tenzij je slaolie in je ventilatie gooit natuurlijk. :)

• Barrabas

Zijn argumenten houden totaal geen steek,integendeel zelfs.Wens hem dan ook veel stuifmeell toe met open ramen of niet van de warmte.

En wij maar lekker cruisen met airco en pollenfilter.

• HenkM

Ik heb dat wel en weet de oorzaak B)- . Ook zonder airco had ik hier al last van.

• Joejojo

@ iedereen:

Bedankt voor de info!

@Martin en Richard:

Goed om te weten dat de kachel snel warm wordt in de winter, echter:

Hebben jullie dit getest/geconstateerd met mensen/kinderen op de achterste rij?

En hoe snel werd dit warm?

Stoelverwarming, in zoverre ik begreep via andere fora, wordt wel snel warm.

Overigens las ik op de Duitse Dacia fora dat de diesels soms behoorlijk lange tijd hebben om

warm te worden. Dit zou voor mij een afhaker betekenen, aangezien winters in Roemenie behoorlijk

koud kunnen zijn en m'n kids dus in een vriescel zitten voordat ze op school zijn.

Alvast bedankt!

Gr, Joejojo

• gerad@hotmail.com

ik zou een stamkachel laten monteren als je s,morgens wakker word in de winter zijn al je ruiten ontdooit en van binnen lekker warm