Als het effe kan dan maak ik de vervangingsdelen van uitlaten zelf en dan meteen van RVS en ben er dan meteen vanaf.
De laatste demper sloop ik meestal voor het binnenwerk, als het binnenwerk dan nog goed is ( wat dikwijls het geval is) gebruik ik dat weer en maak er een
RVS buitenwerk omheen. Is het binnenwerk niet meer bruikbaar dan moet ik dat ook van RVS namaken.
Ben er effe mee van de straat af maar dan ben ik er ook de rest van de levensduur van de Duster van af.
Maar ja het is ook niet aan iedereen gegeven om dit soort dingen zelf te fabrieken. Ik vind over het algemeen de uitlaten schijtduur voor een stukske pijp
met een demper van ?????….materialen.
Ik denk met heel de automatisering dat een uitlaat binnen het uur aan productie-uren van de band af valt.
Het is allemaal computergestuurd met het buigen en verlassen van de onderdelen. Ik heb het dan wel over het algemeen van het gedeelte ná de katalysator.
Van motor tot en met de katalysator, dat deel gaat over het algemeen nogal lang mee om dat in dat stuk de uitlaattemperatuur ook goed heet zijn, ik heb
tenminste met al mijn auto's die gereden heb nog nooit het eerste deel hoeven te vervangen en meestal rijd ik er toch wel gemiddeld met een auto
een jaartje of 10-12 mee.
Gr. Peter.