Uitlaat Logan

  • riche55

    Hallo “”techneuten"'

    Binnenkort moet de middendemper worden vervangen, voorpijp (incluc.) kathalisator nog prima !!!!

    maar ik zag onder de wagen dat deze uiteen stuk bestaat ??? de uitlaat tot aan de achterdemper

    of wordt deze afgezaagd aan de voorpijp ,en zo nieuw middenstuk gemonteerd over de voorpijp

    wie weet raad

    RICHE,

  • HenkM

    Gaat de zaag of flex in. Volstrekt normaal in deze tijd.

  • thei

    vervangings deel past er weer op.

  • peter stupers

    Als het effe kan dan maak ik de vervangingsdelen van uitlaten zelf en dan meteen van RVS en ben er dan meteen vanaf.

    De laatste demper sloop ik meestal voor het binnenwerk, als het binnenwerk dan nog goed is ( wat dikwijls het geval is) gebruik ik dat weer en maak er een

    RVS buitenwerk omheen. Is het binnenwerk niet meer bruikbaar dan moet ik dat ook van RVS namaken.

    Ben er effe mee van de straat af maar dan ben ik er ook de rest van de levensduur van de Duster van af.

    Maar ja het is ook niet aan iedereen gegeven om dit soort dingen zelf te fabrieken. Ik vind over het algemeen de uitlaten schijtduur voor een stukske pijp

    met een demper van ?????….materialen.

    Ik denk met heel de automatisering dat een uitlaat binnen het uur aan productie-uren van de band af valt.

    Het is allemaal computergestuurd met het buigen en verlassen van de onderdelen. Ik heb het dan wel over het algemeen van het gedeelte ná de katalysator.

    Van motor tot en met de katalysator, dat deel gaat over het algemeen nogal lang mee om dat in dat stuk de uitlaattemperatuur ook goed heet zijn, ik heb

    tenminste met al mijn auto's die gereden heb nog nooit het eerste deel hoeven te vervangen en meestal rijd ik er toch wel gemiddeld met een auto

    een jaartje of 10-12 mee.

    Gr. Peter.

  • Barrabas

    Niet de grondstoffen maken het duur.Maar wel de investeringen en vooral uurlonen,robots of niet.Analyseer is een bruto uurloon dan kom je daar vanzelf achter.Heb ik het nog niet over nog eens allerhande bijkomende taksen,milieu enz..De voornaamste redenen waarom de fabrikanten ver naar het buitenland vluchten.Heb ooit zelf in mijn jonge jaren een VW-Buggy in kitvorm 1970,in elkaar gezet,dat nooit meer.

  • vleutmans

    M'n uitlaat is nog goed na bijna 7 jaar en 200.000 + km's gelukkig. Wel heb ik een ophangbeugeltje opnieuw laten vast lassen.

    Ik denk dat die hetere LPG uitlaatgassen de uitlaat beter droogstoken :-)

  • Barrabas

    (tu) Dacht het nog te vermelden,“straks komt Vleutmans met nog een nieuw record”

    Allee vooruit op naar de 300.000 km.

    Dacia is top (met de juiste chauffeur). :D

  • peter stupers

    Een enkel halfproduct zelf afbouwen of een product in serie aan de lopende band dat maakt toch een enorm verschil.

    Bij veel producten gaat de verkoopprijs 4-5 keer over de kostprijs.

    Gr. Peter.

  • Houthemkoffie

    Na 95000 km was er een gaatje ontstaan tussen de midden demper en einddemper.

    Bij 80.000 km nog de ophangbeugels opnieuw laten vastlassen.

    Om te voorkomen dan de uitlaat er tijdens het rijden er onderuit valt, de zaak maar laten vervangen. (oplappen kost ook geld)

    Vanaf de katalysator tot aan de einddemper laten vernieuwen.

    Totale kosten (originele Renault/Dacia) onderdelen) met montage: 199,03 Euro bij E+M carservice in Valkenburg a/d Geul

  • frans5

    Ik heb laatst ook mijn uitlaat laten repareren van de Duster, de ophangbeugel tussen de kat. en middendemper was losgebroken van de uitlaatpijp, bij de dealer hebben ze toen de voorpijp (uitlaat bestaat ook uit een stuk ) na de kat. doorgezaagd en met behulp van klembussen de uitlaat /demper weer gemonteerd, een simpele en afdoende gasdichtte oplossing.