Help, roestvorming Sandero

• DerRudy

Mensen Schreef:

——————————————————-

> > Gisteren onze Sandero gecontroleerd op

> roestvorming, onder raam- en kabeldoorvoerrubbers

> gekeken en tot onze stomme verbazing zagen we een

> behoorlijke roestvorming in de kabeldoorvoer van

> de linkerportier. De foto had ik even gekopiëerd

> uit het bericht van Frank16V,.

> http://dacia.startpagina.nl/prikbord/12992023/1299

> 2189/re-roest#msg189-12992

> Ik zag dat DerRudy het heeft opgelost met

> Novarex, is dit een goede oplossing? Is de roest

> nu onder controle DerRudy?

Klopt is helemaal onder controle met de Novarex behandeling, ik denk dat ze in de fabriek tijdens het inzetten van de rubbers de lak hadden beschadigd (hierdoor kreeg het roestduiveltje een kans).

Succes en met vriendelijke groeten,

Ruud

• Mensen

Bedank voor je reactie, volggens de onderstaande site moet een behandeling met Noverox nog afgewerkt worden met een lak, is dit onder een rubber ook nodig?

http://www.werkenmetmerken.nl/nl/noverox_roestomvormer/p/7129?gclid=CLP2ifu2-rcCFXMPtAodNywA7A

• uul

Bij aflevering hebben auto,s een anti roest behandeling ondergaan ook onze Dasia maar in veel gevallen met de ,,Franse of Roemeense,, slag.Daarom ben ik direct na aflevering naar een Doe het Zelf garage gegaan en heb hem op de brug gezet en alle kieren en naden alsmede de wielkasten en bodem en kokerbalken flink in de Tectyl gezet. Nu, 4 jaar later ondek ik geen enkel spatje roest en ben blij dat ik het heb gedaan ondanks sommige commentaren dat het in de fabriek al was gedaan. Dit geld trouwens voor de meeste auto,s en niet alleen Dacia.

Uul.

• uul

DaCia dus. en ook(tu)

• DerRudy

@Mensen,

Ik heb net even gekeken onder het rubber, twee laagjes Noverox heeft de zaak gefixeerd.

Ziet er keurig uit, ik heb het niet afgewerkt met lak, zie je toch niets van;)

mgr

Ruud

• Mensen

Dat is mooi DerRudy, ik ga als het weer meezit aan de slag.

• Mensen

Wij hebben onze sandero grondig onderzocht en afgezien van roest onder een kabeldoorvoerrubber geen roest kunnen ontdekken. We hebben ook de binnenkant van de deuren bekeken, geen roest maar wel een dikke prut van stof en bladresten op de bodem van de binnenkant de de deuren. We hebben dit schoongemaakt om roestvorming van de deuren te voorkomen.

• willem_Duster

Mijn Duster EN Sandero hebben allebei hetzelfde roestprobleem.

de onderkant van de motorkap, bij het slot, roest als een gek.

• Mensen

Ik zie op je genoemde plek inderdaad al aardig wat roestvlekken, er is dus nog werk aan de winkel..