Haha, ja dat klopt.
Ik zeg dit toch al heel lang, dat Belgiè Dacia niet meer ziet als een marginaal merkje. Die ommekeer is er beginnen komen met de Duster, dewelke tot op vandaag nog steeds de meest verkochte SUV is in Belgiè!
De MCV phase 1 was marginaal voor de Belgen, de Phase 2 veranderde er niet bijster veel aan maar toch al ietsjes. De Sandero heeft eigenlijk niets bijgebracht want die eerste jaren zag je ze hier niet rondrijden. Nu de laatste 2 jaar begin je de Sandero meer op te merken en eigenlijk zie je nu al evenveel nieuwe Sander's rijden dan het oude model.
Het was de Duster die Dacia uit het marginaal hoekje getrokken heeft hier in Belgiè, je kan zonder overdrijven geen straat inrijden of je komt een Duster tegen.
De Dokker begin je nu frequenter op te merken maar de Lodgy heeft er alle schijn van dat hij de Duster zal navolgen want die Lodgy's zie je werkelijk overal opduiken. Ik weet zelfs een dokter die een Duster heeft aangeschaft en je kan geen villa(!!)wijk meer doorrijden of je ziet Dusters en Lodgy's aan de opritten staan.
Het grappige is wel dat die soort mensen, die vroeger stilletjes aan het lachen waren met mijn MCV, nu een Duster of Lodgy op de oprit hebben staan.