onodige kosten!!

  • compie67

    Helaas weer eens duidelijk dat naar een algemene autobedrijf gaan loont. moet voor een nieuwe wiellager achter(Dacia logan mcv 2008) nee bij Renault krijg je daar een hele trommel bij ?? kosten 250 ex. lager pers je er zo uit en kost bij de Algemene 23.95 tja scheelt even toch.

    WAAROM!!!!!

  • HenkM

    Is toch logisch….

    Ze hebben geen hydraulische pers en een lager verwijderen m.b.v. een gasvlam, hamer en beitel hebben ze de kennis niet voor in huis.

    Het smoesje ABS sensor zullen ze waarschijnlijk als verweer aandragen.

    Er zijn echter heus nog wel dealers die dit ook anders kunnen oplossen.

  • compie67

    tuurlijk mijn eigen. onderdeel besteld en woensdag erin. alleen dit had veel sneller gekund. gemiste kans van de merk dealer.

    Dit zijn de gevallen waar je klanten mee wegjaagd

  • Barrabas

    Ja Henk.

    Een wiellager vervangen (laat staan een krukaslager) vervangen behoort toch tot de elementaire kennis van een garagist.

    Soms denk ik dat die kennis zich beperkt tot het bijvullen van de vloeistoffen,de batterij meten,lampje vervangen en eens op de remmen

    duwen.En eens aan de kassa daar 400 € voor durven vragen.

    Gelukkig heb ik nog een ouderwetse dealer die zijn wagens dan ook van binnen en buiten kent.

    Zo van die cleane (zonder één stofje) grote garages hou ik trouwens niet.

  • peter stupers

    Nee van grote garages moet ik ook niets van hebben, bent daar meestal geen klant maar een nummer en ze hebben daar meestal een grote

    overhead wat ergens van betaald moet worden.

    Maar meestal zijn de onderdelen vele malen duurder dan bij de onderdelenhandel.

    Ik had vroeger eens achterwiellagers nodig voor mijne Renault, garage(magazijnprijs) 48 guldens, ga bij de SKF was voor dezelfde lagers 12 guldens kwijt.(SLIK).

    Hier tegenwoordig bij mijn vaste auto-onderdelenwinkel b.v. 2 geventileerde remschijven voor € 150 in de garage €150 per stuk. En zo kan ik nog meer onderdelen

    opnoemen en het zijn ook kwaliteitsonderdelen.

    Groeten Peter.

  • jan de Vries

    Om dat ik helaas al wenig positieve ervaringen had met Stam in Hilversum had ik voor de kleine beurd . ,thuis de ruitenvloeistof geheel gevuld. als test voor eerlijkheid.

    En ja hoor klopt helemaal op de rekening stond Exc btw 4.12 euro 5 euro totaal dus( koop ik 10 liter voor) ruitensproeier vloeistof. Gaat om niks maar bewijs is geleverd. De prijs van de kleine beurd welke Dacia aangeeft vanaf 120 euro was 300 euro. Incl olie filters etc. normale dingen dus. Ik ga nu a.s dinsdag gesprek aan over de 100% tevredenheids garantie bij Stam in Hilversum en heb contact op genomen met after service Daci. die gesprek af wachten net als ik. Auto bedrijven doen er alles aan om de rekening op te drijven dat is erg duidelijk. Aan idere van ons om daar naar te kijken en dat te controleren. maar mijn vertrouwen is duidelijk weg in mijn service dealer…..

  • JorisP

    Vergeet niet dat, zeker bij een merk als Dacia, de inkomsten uit de werkplaats moeten komen. De verkoop levert bijna niets op. Een algemene garage hoeft daar geen rekening mee te houden en kan dus lagere prijzen hanteren.

  • rick

    Dacia is dan wel een heel leuk en goedkoop merk maar na 4a5 jaar zul je toch tegen een hoop problemen aanlopen ,maar daar komen jullie zelf wel achter.

  • oscar54

    Ik heb mijn Dacia Logan MCV nu bijna 6 jaar, tot nu toe geen enkel probleem gehad. (:D

    De enige kosten tot nu toe zijn de reguliere onderhoudsbeurten. (:P)

    Ik vraag me af tegen welke problemen ik aan zou moeten lopen ? :S

    Een tevreden Dacia rijder (al bijna 6 jaar) (tu) :D

    Oscar.

  • Barrabas

    Bij een ander merk nog veel vlugger en van een nog veel grotere orde.

    Dat bewijzen de veelvuldige onderhoudstesten in de media. :D