Met horten en stoten

• atienwouter

Daciasten, ik heb een vraag.

Sinds een paar maanden heb ik bij het wegrijden met een koude motor, dat in eerste versnelling de auto met horten en stoten ( wat een uitdrukking hè ) wegrijd.

Koppelingspedaal is losgelaten en na tien meter is het over.

Daarna komt het niet meer voor.

Dus alleen met koude motor het eerste stuk.

• thei

Zou zo maar eens een vervuild gasklephuis/stappenmotor kunnen zijn

• atienwouter

Dank voor deze info,

Ik zal volgende week bij garage langs gaan en als het geen probleem is ermee doorrijden tot volgende beurt.

• DerRudy

Volgens mij is dit al eens de revue gepasseerd zie onderstaande link:

http://dacia.startpagina.nl/prikbord/read.php?527,14496531,14500912#msg-14500912

• atienwouter

Hé Rudy, je hebt gelijk.

Maar bij mij werkt het bovenin niet meer zo goed.

Bedankt.

Wat is er eigenlijk met Turbbotje gebeurt, ik zie hem nooit meer op het prikbord.

• atienwouter

Bij bezoek aan garage kreeg ik te horen waarschijnlijk een een gasklep.

Geen probleem hiermee te rijden met koude motor.

• thei

Oke is nu dus bekent dat de koppeling het probleem veroorzaakt.

Je mag dus verwachten dat Dacia NL hier een oplossing samen met de fabriek voor zoekt in de vorm van een andere verbeterde koppelingsplaat monteren,of in elk geval een plaat met verbeterde reactie veren,andere oplossing is een andere koppelingsgaffel monteren zodat de bedieng van de koppeling “fijner” te regelen is.

Niet te lang wachten met de officiele weg bewandelen,meerdere Dacia rijders zijn inmiddels niets wijzer geworden, zal dan toch iemand het probleem bij de BOVAG moeten voorleggen,zorg dan wel dat je goed geinformeerd bent wat de evt oplossing zou moeten zijn