Drie jaar tevreden met de Duster gereden.

• Ron67

Afgelopen week was mijn Duster Laureate drie jaar.

Tijdens een bezoek aan de dealer voor een servicebeurt, ben ik in aanraking gekomen met de nieuwe Renault Clio IV. Uiteindelijk overgegaan tot aanschaf van een nieuwe Clio Expression met wat extra opties. In tegenstelling tot berichten over lage inruilwaardes van Dacia, heb ik een uitstekende inruilprijs voor de Duster gehad. Sterker nog, ik ben nog nooit zo tevreden geweest over de inruilprijs van een auto. De Duster is wel in perfecte staat, weinig kilometers, geen schade of krassen en de lichtmetalen velgen die ik heb laten plaatsen, waren wel een duidelijke meerwaarde voor de dealer.

Drie jaar lang heb ik met heel veel plezier in de Duster gereden. Vorig jaar constateerde ik aan de binnenzijde van de achterklep twee roestplekjes, dit is door de dealer keurig opgelost. Verder geen problemen met de auto gehad. Het hoge toerental van de motor bij 120km is wel altijd een irritatie geweest. Dit constateerde ik al tijdens de proefrit maar toch…

Het kleiner en zuiniger willen gaan rijden heeft mij doen besluiten om de Duster in te ruilen. Dacia blijft in de toekomst zeker nog een optie als het om een nieuwe auto gaat!

• Henkes

Ja, zo'n nieuwe Clio ziet er gelikt uit en zal ongetwijfeld heel anders rijden dan de dikke Duster.

Was even benieuwd of je ook in de nieuwe Sandero en of Sandero Stepway hebt proefgereden of dat

de dealer je gelijk naar Renault heeft verwezen.

De Sandero is namelijk ook lekker zuinig én lekker stil!(tu)

Ik zit tussen de 1 op 16,6 en mijn zuinigst resultaat was 1 op 17,9 met mijn 0.9 Tce Sanderootje.

Groet, Henkes.

• atienwouter

Ik wil eens een keer reageren.

Ik weet dat iedereen een mening heeft en een eigen rijstijl.

Er wordt altijd gekeken naar zuinig verbruik en “ het nieuwe rijden ”.

Ook eens op het boordcomputertje van Bertha gekeken en er stond 100 km - verbruik 8.4 liter,

dus omgerekend 11,9 kilometer op één liter benzine.

Ik rij met erg veel plezier ,maar word doodziek van die langzame rijders, vooral als ze een stoplicht of iets dergelijks naderen.

• Henkes

Ben het helemaal met je eens atienwouter, maar het leuke van de Sandero 2 is dat je helemaal niet

langzaam op hoeft te trekken om dit verbruik te realiseren!

Nu jij weer!

• Barrabas

Wanneer ik het bedrag van een Duster en een Clio samenleg in drie jaar tijd koop ik me daar wel wat anders voor.

En rij ik daar 20 jaar mee.

• Barrabas

Het is maar wat je snel en langzaam noemt.

Mijn Duster trekt op van 0 tot 100km/h in minder dan 11 seconden.

Dat noem ik redelijk,minder seconden noem ik sneller.

En dat doe je niet met een verbruik van 1 op 16.

• Dacroem

Ik ben net zo als Henkes erg tevreden met mijn nieuwe Sandero 0,9 Tce. Heb hetzelfde verbruik en dat is inderdaad met een normale rijstijl.

• atienwouter

komkomkomertijd.

Wij vielen op het uiterlijk van een Duster, wat een magnifieke brede voorkant.

Zeker niet te vergelijken met een kia, hyundai of nissan. Mwôh, misschien een cayenne of X5.

Wij zouden Bertha voor geen geld kwijt willen, als het aan ons ligt, tot de dood ons scheidt.

Misschien dan een jonger zusje???

• tonnie

ook ik rij nu 3 jaar duster ( km stand nu 20000km ) en tot op heden totaal tevreden en zal m ook niet wegdoen het verbruik in de stad ligt op 100/9ltr maar daarbuiten 100/7ltr maar het grote gemak van deze ruime auto maakt alles goed en is n echt maatje gewordenri8atx