media nav.

• jack de graaf

Ben sinds 30 Julie 2013 in het bezit van een Dacia Stepway wat ons prima bevalt.

Echter het med nav systeem( software) is verouderd na een update volgens het boekje van het navegatie systeem zag ik dat de update september 2012 was

er waren Problemen in de buurt bij Utrecht daar liet mijn nav. mij rechts afslaan op de autobaan (het zal wel op meerdere plaatsen verkeerd gaan)

even de garage bellen en tot mijn verbazing was er niets aan te doen.

leg dus de klacht bij Renault neer na een paar dagen werd mij tel:doorgegeven dat Renault Nederland niets voor me kon doen en dat ze de klacht door zullen geven aan Med.Nav

ik moest de volgende update maar kopen.???

dus ik waarschuw de aspirant kopers voor het Med.nav systeem, koop een systeem zonder kaart om vervolgens af te wachten op een up to date versie dan heb je geen geld weggegooit

met de vriendelijke groeten

Jack.

• GeorgesL

Je kan ook alternatieve software met gratis kaarten gebruiken op je Media Nav ,het werkt naast het originele systeem en je kan dan ook achteruit camera (praktisch voor mensen met caravan) , dvd kijken .

kijk hiervoor eens op :

http://www.menavrus.com/nl/how-use-menavrus-medianav/

Ik ga dit zeker eens bekijken zodra onze nieuwe Lodgy geleverd is …

Groetjes Georges en Linda

• stitch0709

Hoi Jack

Medianav hier in onze Duster deed bij Utrecht ook niet zoals het hoorde. Gaf 80 km/u aan. toen ik rijbaan naar links ging was het goed,. Denk dus dat het een calibratieprobleem is.

greets wim

PS ga ook het Menavrus proberen

• zd2

De standaard software op je medianav wordt er op gezet tijdens productie van het toestel.

Zodra je de auto in bezit hebt kun je een update ophalen op een usb stick zetten en de nav naar de nieuwste versie updaten. van 2.xx naar 4.xxx

Daarnaast heb je het recht om binnen bepaalde tijd (uit mijn hoofd 90 dagen )na aanschaf de nieuwste kaarten op je nav te zetten.

Ook deze moet je zelf binnenhalen en volgens procedure via de usb stick op je nav wegschrijven.

Je hebt dat de mogelijkheid op de nieuwste kaarten van NL D B A CH (benelux?) op je nav te schrijven.

De nieuwste kaarten zijn op moment van uitgifte altijd al verouderd .

En zoals eerder genoemd . er is altijd een afwijking in meting t.o.v de satellieten. zeker als je op een parallelbaan rijdt.

Mijn tom tom kaart (igo) op mijn telefoon presteert het op aan te geven dat ik op leidsche rijn in de tunnel (a2) rij. terwijl ik deze haaks boven de tunnel kruis.

volmaakt is het (nog) niet

• Dordtenaar

De TomTom in mijn Megane geeft, ook bij parallelbanen en tunnels e.d. precies aan op welke rijstrook ik zit. Het kan dus wel. Blijft alleen het probleem met verouderde kaarten over, maar als je kijkt hoeveel er in Nederland aan de wegen wordt gesleuteld blijft dat altijd een probleem. Zelfs de online Google maps kunnen dat niet altijd bijbenen.

• Marika

Ik blijf het vreemd vinden dat bij levering van een nieuwe auto gigantische afleveringskosten worden gevraagd, waarna de klant wordt geacht zelf de sofware te downloaden. Beetje omgekeerde wereld.

• HenkM

(tu)

• JorisP

De autowereld is dan ook een behoorlijk achterlopende industrie (m.u.v. een paar voorlopers die actief bezig zijn met de toekomst). Welke idioot verzint het nu op nog steeds CD-spelers te leveren in auto;s en aansluitingen voor MP3-spelers als optie te zien? USB in het dashboard, memory stick er in en klaar. Dat lijkt me nog een stuk goedkoper ook dan een ouderwetse cd-speler (en een stuk praktischer dan om de 45 minuten een schijfje vervangen).

• GeorgesL

Mediavav is toch niet zo slecht je kan het zelf uitbreiden.

Ondertussen hebben we toegevoegd:

Achteruitrijcamera automatisch geschakeld bij achteruitrijden.

Mogelijkheid om film/Foto's op USB stick te zien.

Menavrus ,dus alle kaartupdates gratis …

Thema's vrij te kiezen.

• stitch0709

He Georges

ZELF gedaan of gelezen dat het gedaan wordt.Laat ff weten, lees ook al tijden over menavrus.

greets wim