schokkerig optrekken Duster

• motlebans

Mijn Duster van augustus 2010 begon kuren te vertonen eind 2011 bij het wegrijden met koude motor. De hele auto schudde dus heb ik de auto bij mijn dealer gebracht. De avond ervoor neergezet zodat het probleem goed waarneembaar was. Er zijn toen onderdelen van de drukgroep vervangen waarna het probleem voorbij was. In juni 2013 kwam hetzelfde probleem weer naar boven dus weer een afspraak bij de garage gemaakt. Een dag later werd ik gebeld dat er door een techneut van Reanult nederland was bepaald dat er geen onderdelen vervangen mochten worden. Ik heb nota bene 5 jaar garantie. Het probleem bleef binnen de gestelde normen. Ik was het hier niet mee eens en heb begin juli contact gezocht met Dacia via de website. Ik werd snel gebeld om mijn verhaal te doen en kreeg ook een bevestiging van hetgeen besproken was. Ik zou binnen een week terug gebeld worden door degene die dit zou behandelen.

Omdat ik niet gebeld werd heb ik zelf half augustus contact gezocht waarna beloofd werd dat ik teruggebeld zou worden. Een week later nog niks gehoord en ik zou weer teruggebeld worden. Omdat dit wederom niet gebeurde heb ik een brief gescheven waarop ik tot op heden nog geen reactie heb gekregen.

Ik heb wat oude berichten van 2011 nagelezen die over hetzelfde probleem gingen en moet constateren dat het irritent euvel van de Duster lijkt te zijn.

Graag hoor ik of er mensen zijn die dit probleem ook hebben bij later dan 2010 gelverde Dusters.

Groeten,

Tom

• atienwouter

zie draadje “met horten en stoten”.

Bertha is van februari 2011.

• Willem M

Ik heb exact hetzelfde probleem. Mijn duster is van mei 2011 en ook hier is in verband met schokkerig wegrijden al een keer het een en ander aan het koppelingsgebeuren vervangen. Hierna bleef het zo'n 2 a 3 maanden rustig maar daarna begon het probleem weer van voren af aan. Uiteraard teruggegaan maar toen werd ik met het bekende kluitje het riet in gestuurd: valt wel mee, hou het in de gaten en als het erger wordt komt u nog maar eens terug…….

• peter stupers

Den onze is van December 2011 en heb tot heden nergens last van, zijn ook al diverse keren met de caravan weg geweest.

Nee, hij rijdt als een tierelier. (afkloppen)(tu)

Gr. Peter.