Grote beurd Sandero

• jan de Vries

Dacia Nederland schrijft voor dat vaste prijzen zijn over de service beurten van Dacia personen auto. voor de Sandero is dat 65 euro voor grote beurd 120 euro ze schrijven : Voor onderhoud aan uw Dacia is natuurlijk alleen het beste goed genoeg. Bij Dacia gebruiken wij uitsluitend originele onderdelen, want alleen met originele onderdelen is het niveau van veiligheid, kwaliteit en comfort 100% gegarandeerd. Tevens wordt u bij ons altijd vakkundig geholpen door speciaal opgeleide Dacia-technici. Bovendien weet u precies waar u aan toe bent omdat wij scherpe All-in prijzen hanteren.

Helaas is praktijk iets anders Bij toeval kochten ik en mijn zwager beide bij zelfde dealar zelfde type Dacia Sandero we laten die onderhouden waar we wonen ik bij Stam in Hilversum prijs 300.euro hun in Zevenaar prijs 250 euro. beide met rond 15000 km gerden zelfde uitvoring binnen een weel zijn deze grote beurten uit gevoerd… Dacia zijn mijn inziens budget rijders die ook letten op de kleintjes Kan beter dagje in Zevenaar op visite gaan daar kost 50 euro minder… incl vloeistof voor rutenwisser die ik wel most betalen dus eigenlijk .. meer dan 50 euro maar 55.euro Ga schoppen dus waar is de dealer die wel voor 120 euro doet ? zoals aangegeven ? door Dacia……

• JorisP

Je ziet dit bij meer merken. Het feit dat een importeur prijzen roept die andere ondernemers zouden moeten hanteren is op zich al heel vreemd. Iedere dealer heeft een andere kostenstructuur (groot/klein, locatie, etc), dus een vaste prijs opleggen is al ondoenlijk. Moeten ze gewoon niet doen. Het schept alleen maar verwachtingen die niet waar gemaakt kunnen worden. Typisch gevalletje korte termijn denken.

PS: Dat de prijzen van Hilversum en Zevenaar anders zijn is niet onlogisch. De kosten van de garage in Hilversum zullen een stuk hoger liggen dan die van de garage in Zevenaar.

• Sandinista

Een goede dealer geeft de prijs van een beurt als je een afspraak maakt of wanneer je de auto inlevert. Je kan hier op het forum kijken of dat de gebruikelijke prijs is of dat er een goedkopere dealer is.

• mackol

Gisteren eerste beurt (20000 km) laten doen bij een Sandero stepway diesel.

Totaal prijs 174 euro dealer houd zich aan de prijs opgelegt door Dacia.

Heel tevreden over onze wagen en over garage Van Trier.

• B@TO

Komende week grote beurt Dacia Sandero 1.2 bj 2010 + APK, km stand 39000 offerte 360 euro bij Renault/Dacia Dealer.

Bij navraag is dit niet wat aan de hoge prijs , antwoord: dat volgens onderhoud schema (4 jaar oud) diverse vloeistoffen en filters vervangen moeten worden en deze extra boven op de standaard grote beurt prijs bij worden gerekend.

• Avaka

Lijkt mij een redelijke prijs als ze alles uitvoeren zoals het hoort. En na 4 jaar voor zo'n prijs een grote beurt……. dan ben je kampioen.

• B@TO

Als je kampioen wordt kun je het beste er op je hoogtepunt mee stoppen, de lol is er dan wel vanaf een hogere hoofdprijs dan goud kun je niet halen.

Dan toch liever een bronze prijs met het gevoel om nog eens kampioen te kunnen worden.;)

• Avaka

Eehm,

Eur 360,- vind je duur voor een grote beurt? Dat is je goed recht.

Zoek een andere garage die het goedkoper doet of doe het zelf.

Of laat het achterwege, dan kost het niks.

Toch?

• yourran

Hier hetzelfde verhaal. Eerst kostte de grote beurt 350 Euro, mijn vrouw viel van haar stoel aangezien we hem net een jaar hebben. Inderdaad de 4 jaars beurt kreeg zij te horen. Na wat tegensputteren van onze kant werd het 325 Euro. de volgende dag heb ik weer gebeld en na wat meer tegensputteren werd het ineens 270 Euro. Raar verhaal.

Ik heb ze vriendelijk bedankt en gezegd dat ik even verder ga shoppen. Quick fit, 166 Euro. Was een actie. scheelt niks…..

Nu geen verhalen dat Quick Fit slecht is en dergelijke. Mijn vorige auto was een Skoda. Die heeft daar ook 10 jaar tot volle tevredenheid in de onderhoud gezeten.

1 van de redenen voor ons om een Sandero te kopen was ook de relatief eenvoudige motortechniek. Er zit niet veel op, dus kan er ook niet veel kapot, is de gedachte. Ook kan iedere willekeurige garage er goed mee uit te voeten.

Overigens verder 0,0 klachten over deze auto. Ben er blij mee. Radio en boxen vervangen voor Pioneer, de Yamashi kit volgt nog en dan zijn we weer een jaar of 10 onder de pannen!

• B@TO

Ik ga hier vervolgens voor http://www.serviceright-autos.nl/ dit lijkt meer op Dacia prijzen ipv Renault prijzen.