Hallo,
Afgelopen juni hebben we onze nieuwe Duster 4x2 met LPG af-fabriek opgehaald. Ik weet niet beter of deze LPG-tank is 35 liter groot.
Na de eerste 1000km gas getankt, er ging 26,6 liter in en toen sloeg de pomp af. De volgende keer tanken sloeg de pomp af bij ca. 21 liter, wat goed mogelijk was omdat de gastank niet leeg was.
Echter toen begon bij de 3e keer tanken (wel leeg), ging er opeens 30 liter in en toen ben ik gestopt want 80% van 35 liter is tenslotte 28 liter! Één keer ging er zelrs 31,9 liter in en toen sloeg de pomp nog niet af.
Vanuit Italië de dealer gebeld en afgesproken dat ik niet meer zou tanken dan 26 liter omdat de multivulklep waarschijnlijk vervangen moest worden.
Gisteren is die multivulklep dus vervangen bij de dealer en zij hebben gelijk voor mij getankt om uit te testen. Op de vraag 'hoeveel liter ging er in?', kreeg ik het antwoord 32 liter en toen sloeg de pomp af. Afgesproken met de dealier dat ik de tank weer ga leegrijden en ga kijken bij hoeveel liter er dan in gaat.
Ben een beetje confused, wat is hier aan de hand?? Wie heeft er ook een Duster 4x2 met LPG af-fabriek en hoeveeel liter kan er dan getankt worden?
gr. Daan