productiefout in raamrubbers van de Sandero Stepway

• weller

Ik heb in mei een Sandero Stepway gekocht met afwijkende raamrubbers van alle vier portieren.Na elke regenbui of wasbeurd blijft er water staan tussen de rubbers en de deurcarosserie.De dealer heeft er nieuwe raamrubbers ingezet met als resultaat dat het probleem erger is geworden.Ze hebben de rubbers opgestuurd naar Renault Frankrijk voor onderzoek.Mijn vraag aan alle Sandero rijders is om hun raamrubbers te controleren opvormfouten.Bij de daeler stond een Stepway met de zelfde mankementen als mijn Stepway.Ik ben dus niet de enige.

• edu47

Beste Weller,

Mijn Sandero Stepway is 23 Augustus afgeleverd,wat bedoel je precies met afwijkende raamrubbers en waar moet ik naar kijken het is mij niet helemaal duidelijk.

met vr gr Ed van Norden

• s.p.weller

Hoi edu 47.

Het zijn de rubbers aan de bovenkant van de portieren.Als de ruit gesloten is, zit de ruit tussen de rubbers opgesloten.De buitenkant van de rubbers moeten aansluiten tegen de deurcarosserie.Bij mij doen ze dat niet,met als gevolg dat er met elke regenbui of wasbeurt water blijft staan tussen raamrubbers en carosserie terwijl ze juist gemaakt zijn om het water daar we te houden.Het water kan niet afgevoerd worden met als gevolg roestvorming.Renault Nederland is bezig met Frankrijk om het probleem op te lossen.Bij mij worden eerdaags de rubbers voor de tweede keer vervangen.Het is maar zeer de vraag of ze nu wel passsen want de dealer zegt dat er een vormfout in de rubbers zit.Ik wil de winter niet in met niet aansluitende en goed passende raamrubbers.Zoals het nu is,is de bovenkant van mijn portieren in no time verrot.

Steph Weller

• edu47

Beste Steph Weller,

Ik heb vanmorgen even goed gekeken bij mijn Stepway daar zit alles netjes aangesloten op de carrosserie ik kan er net met een nagel tussen,ik heb gisteren inde stromende regen gereden maar vind geen water tussen het rubber.

Ik hoop dat het bij jou opgelost wordt door Renault Nederland Succes.

laat maar weten hoe het afloopt.

Eduard

• sp weller

Ben al 4 maanden bezig om een sandero stepway vanaf fabriek zorgeloos rijklaar te krijgen.Maandag a.s gaat de dealer voor de tweede keer 3 nieuwe rubbers vervangen.De ontbrekende (4) rubber moet nog steeds uit Frankrijk komen(doet daar ongeveer een maad over).De dealer zegt op voorhand dat die reparatie ook wel mis kan gaan.Ik ben hier echt ziek van .Koop je een auto met productiefouten en moet je konstant aan de bel hangen.Ze krijgen het niet goed.Wat moet ik nou? Kom op mensen,help een beetje.

Steph Weller

• yvonne100

Hoi sp weller.

Ik leef met je mee, wat een gedoe !!!!

kan me voorstellen dat je hier ongelofelijk van baalt.

Ik zelf heb een stepway van maart 2013, de eerste week was ik al terug bij de dealer na een was beurt waren de deur posten helemaal nat en dat leek mij niet normaal.

De dealer overtuigde mij er van dat het normaal was, het was immers niet in de auto!!!.

Na elke was beurt moet ik de deur posten en scharnierende delen ( deur ophanging ) droog maken.

de rubbers aan de bovenkant ( een gleuf, blijft water in staan.

Ik ben nu na elke regenbui foto`s aan het maken, van waar het water naar toe sijpelt.

en dat is nog al wat, alleen moeilijk om dat op een foto vast te leggen veel schittering door het water natuurlijk.

Maar blijf het proberen.

Ook ben ik mijn Dacia al tien dagen kwijt geweest voor reparatie contact slot moest vernieuwd worden, hij wilde niet starten

.

Verder ben ik heel gek met mijn stepway, ik hoop alleen en dat, voor elke Dacia rijder.dat goedkoop geen duurkoop gaat worden.

Iedere stepway ( Dacia rijder veel succes !!!!!!

Groet Yvonne.

• sp weller

Yvonne, dat van jou is echt geen probleem,dat is inderdaad normaal.Dat van mij betreft geheel andere rubbers.Zoals eerder gezegd zijn die rubbers van 4 portieren maandag j.l voor de 2-de keer vervangen.Let wel: dat is voor een nieuwe auto de 3-de set rubbers.En zoals verwacht sluiten de rubbers weer niet aan.De daeler staat machteloos want hij krijgt niet passend materiaal toegestuurd van de fabrikant.De importeur wil de rubbers dichtkitten, tot Renault Frankrijk een oplossing heeft gevonden.Ik zit echt in de shit want ik kan wachten tot ik een ons weeg en de winter komt dichterbij.Maar dichtkitten? Geen spraken van.

Gr Steph Weller.