Lakproblemen

• Ruud

Ik ben in het bezit van een metallic zwarte Duster uit oktober 2012.

Een paar weken geleden heeft er vogelpoep op gezeten. Ik heb deze binnen een dag verwijderd echter dit heeft meteen uitgebeten in de laklaag. Deze plek heeft allemaal kleine haarscheurtjes en blijft zichtbaar.

De dealer zegt dat dit vaak vookomt bij Dacia en Renault en dat daar niets aan te doen is.

Heeft iemand hier ervaring mee??

Groet

Ruud

• peter stupers

Wij hebben óók een zwarte Duster maar dan van december 2011 en er zit ook regelmatig een vette vogelstront op die ik dan ook zo snel mogelijk

probeer weg te werken, maar gelukkig heb ik van dat probleem waar jij mee zit geen last van.

Ik weet dat de moderne lakken minder kunnen hebben van de vogelenpoep maar dat het zo'n effect zou hebben had ik niet gedacht.

Heeft je dealer daar echt geen oplossing voor ??? Kan dat plekje niet gepolijst worden ?

Ik hoop voor je dat je dit op kunt lossen.

Gr. Peter.

• peter stupers

Had van de week een kapotte zekering en had geen stroom meer op mijn sigarettenaansteker (lastig als je de tomtom nodig hebt).

Is inmiddels hersteld maar heb toch de volgende vraag, is dat randje rond de aansteker verlicht of niet ?

Da klinkt misschien stom maar ik dacht dat het verlicht was, nu in ieder geval niet misschien dat dat de reden was dat die zekering was overleden.

Kijk n.l. zo een donker “gat” in bij de console van mijne Duster.

Gr. Peter.

• peter stupers

Oeps zit denk ik onder het verkeerde onderwerp, sorry.

Gr. Peter.

• Avaka

Dat randje is normaliter verlicht.

• peter stupers

Was het toch terecht dat ik iets mis beneden in de console, dat brand nu niet en is misschien van de week de oorzaak geweest dat de zekering eruit vloog,

zal wel ergens kortsluiting veroorzaakt hebben.

Maar heb nog garantie dus ga ik volgende week naar de garage moeten ze daar maar effe kijken.

Bedankt Avaka.

Gr.Peter.

• peter stupers

Ben naar de garage geweest maar rara politiepet geen lámpje te vinden, dus toch geen licht ????

Gr. Peter.:S

• Ruud

Bedankt Peter. Gelukkig dat je er geen last van hebt.

Het enige antwoord dat de dealer geeft is zo snel mogelijk verwijderen, maar ja dat begrijp ik zelf ook wel.

Een auto is nou eenmaal niet gemaakt om de hele dag binnen te staan dus hij zal toch ergens tegen moeten kunnen.

Ik heb een beetje het idee dat de dealer het maar lasting vind. Ik zal eens elders min licht op steken.

Groet

Ruud

• peter stupers

Je hebt gelijk, vraag nog eens rond eventueel bij de importeur, ik vind zelf óók dat de lak wel ergens moet tegen kunnen en zeker als jezelf

steeds er zo snel mogelijk bij bent om die vogelstront te verwijderen.

Nee ik vind dit niet helemaal pluis en zeker dat de dealer er zijn eigen zo makkelijk er van afmaakt. Of steek eens een lichtje op bij een spuiterij.

Succes met de verdere pogingen.

Gr. Peter.