Snel optredende roest op ongebruikelijke plaatsen

  • Aad Knulst

    Geachte aspirant kopers van een Dacia. Op 28 Juni 2008 kon ik mijn splinternieuwe Dacia Logan 16MPI af komen halen bij v. Kerkhof en Visser aan de koperstr. in Rotterdam. Daar aangekomen stond hij buiten me tegemoet te fonkelen. Ik was er best wel mee in mijn sas. Bij de aflevering van de auto werd er nog geen bak koffie aangeboden of evt. een bosje bloemen voor de vrouw. Sterker nog, als nieuwe eigenaar moest ik de auto nog zelf af gaan tanken. Terwijl bij de aankoop stond dat hij met een volle tank afgeleverd zou worden. De benzine werd dan wel door v. Kerkhof en Visser betaald, maar het is niet zoals afgesproken. Daarenboven werd ik na anderhalve week door v. Kerkhof en Visser opgebeld om mijn nieuwe auto even terug te brengen om hem te tectyleren want dat waren ze vergeten. Dit is dan ook gebeurd. De andere dag moest ik nog even terug om de tectyl op de rugleuning van de bijrijdersstoel af te halen. Nog steeds bleef ik vertrouwen houden in de service van die Daciadealer. Toen ik voor de eerste servicebeurt naar Dacia toe moest, werd er al moeilijk gedaan omdat er geen tijd was. Dat kan inderdaad wel eens gebeuren. Na verloop van enkele dagen kreeg ik dan toch het telefoontje om maar even langs te komen voor die beurt. De volgende dag kon ik hem weer afhalen. Daar aangekomen kreeg ik in de 1e instantie een rekening van ruim 200 EURO onder mijn neus geschoven. Iedereen met een beetje verstand begrijpt ook wel dat ik daar geen genoegen mee nam. Precies op dat moment kreeg de dealer het ineens in de gaten dat die 1e servicebeurt niet betaald hoefde te worden. Door deze niet al te beste ervaringen ben ik overgestapt naar een andere Daciadealer maar dan in Vlaardingen. Nu zijn we 5 jaar verder en mijn Dacia roest aan alle kanten op zeer eigenaardige plaatsen zoals midden op het linker portier en op het plaatwerk en in de hoeken van zowel het linker en rechter achter portier. Indien ik daar deze winter niets aan doet, zitten er gegarandeerd begin volgend jaar de gaten in de dorpels die net onder die roest zitten. Ik heb hierover op 27 Aug. van dit jaar contact over op genomen met Dacia NL. Hierop kreeg ik een mail om met die klacht naar v. Kerkhof en Visser te gaan. op 2 Sept. heb ik dat ook gedaan. Er zijn foto's van genomen en mij werd medegedeeld dat die foto's zouden worden opgestuurd naar Dacia NL. toen ik op 18 September nog steeds niets had gehoord, nogmaals gemaild naar Dacia NL. Hierop kreeg ik wederom geen reactie. Pas op het moment dat ik een derde mail stuurde op 3 Okt. naar Dacia NL kreeg ik de dag erna een telefoontje van v. Kerkhof en Visser. met de mededeling dat ze de foto's die gemaakt zijn kwijt waren door de vakantietijd. Omdat iedereen van mij het voordeel van de twijfel krijgt, ben ik de daarop volgende maandag 7 Okt. weer langs geweest om de foto's opnieuw te laten maken. Daar kreeg ik de belofte dat ik dezelfde week er al wat over zou horen. Omdat het beloofde zoals verwacht weer niet werd gedaan heb ik 11 Okt. ín de namiddag zelf maar weer gebeld. De Mevr. die de foto's ook had genomen vertelde mij dat de offerte met de foto's naar Dacia NL is gestuurd. Maar ik zou later in de loop van de daarop volgende week wel iets van dat geval horen. Nogmaals krijgt v. Kerkhof en Visser van mij het voordeel van de twijfel. Dus de daarop volgende week wederom gewacht tot vrijdagmiddag 18 Okt. 13.45 uur en maar weer zelf gebeld naar die Mevr. van v. Kerkhof en Visser. Zij was volgens de telefoniste net met een verlate lunch bezig en zou een briefje neerleggen om mij terug te bellen. Het is nu 23 Okt. 2013 en die mensen van de Firma v. Kerkhof en Visser hebben tot nu toe nog steeds geen contact opgenomen met mij. Dit is voor mij het overtuigende bewijs dat je als klant van dat bedrijf volkomen word genegeerd en met kluitjes in het riet word gestuurd. Daarom lieve mensen, bedenk eerst wat je doet voor je met Dacia CQ Renault Nederland in zee gaat. Dit soort onbetamelijk gedrag dient niet te worden getolereerd.

  • Adriaan

    Goed om dit soort zaken onder het bredere publiek onder de aandacht te brengen. In de eerste plaats klopt het optreden van Kerkhof en Visser van geen kant. Zijn er meer mensen die deze ervaringen met deze dealer hebben? En in de tweede plaats natuurlijk de kwaliteit van de Dacia.

    Gelukkig zijn er ook mensen die positieve ervaringen hebben met hun dealer. Ik heb in januari 2012 mijn Dacia Duster op mogen halen bij Renault Dacia- dealer Terwolde in Veendam.

    Al vanaf het eerste moment dat ik daar binnenstapte werd ik zeer positief en hartelijk benaderd. Dat is tot op de dag van vandaag zo gebleven…

    Er wordt altijd een kop koffie aangeboden, geregeld krijg ik een mailtje van de verkoper over mijn bevindingen met de Dacia en ik word ik alert gemaakt op nieuwe ontwikkelingen.

    Kleine probleempjes worden zo snel mogelijk opgelost en een leenauto is altijd gratis bij bijvoorbeeld een beurt. Verder rijdt de Duster geweldig. Nooit enig probleem gehad en ook is er nergens roest te vinden.

    Het kan dus ook anders. Ik wens jou in ieder geval veel sterkte. Ik zou zeggen, leg ze het vuur aan de schenen!

  • Aad Knulst

    Heden 25 Okt. heeft Dacia/Renault Nederland mij toegezegd dat ze 750 EURO wil bijdragen in de kosten van de reparatie van de ernstige roestvorming net boven de dorpels en midden op het linker voorportier. Dat moet dan ook nog eens gebeuren bij het aan hun aangesloten schadeherstelbedrijf. Men schijnt daar maar niet te kunnen begrijpen dat mijn vertrouwen in v. Kerkhof en Visser is gezakt tot ver onder het vriespunt. Mijn geraamde kosten zullen beduidend hoger zijn dan die 750 EURO. Er word mij verweten dat ik niet loyaal was aan de dealer die mij deze auto heeft verkocht. Want, zo zeggen hun, ze kunnen niet controleren of die auto wel zijn onderhoud heeft gehad. Dit onderhoud is wel degelijk uitgevoerd maar niet meer bij dat bedrijf maar een niet merk gebonden garage. Dit onderhoud heeft overigens totaal niets te maken met de hevige roest die zich op mijn Dacia manifesteert. Na deze winter zitten echt de gaten in de dorpels. Dacia/Renault vind het klaarblijkelijk vreemd dat je als klant een andere garage gaat zoeken waar je wel fatsoenlijk word behandeld. Zeker met deze voorgeschiedenis. Daarom waarschuw ik iedereen die dit aan zou kunnen gaan om eerst even goed na te gaan wat voor dealer die garage is. Anders word je later opgezadeld met torenhoge kosten. Het lijkt mij namelijk sterk dat mijn Dacia de enige auto met dat probleem is. Bij verschillende autoherstelbedrijven waar ik dit fenomeen heb laten zien vinden het inderdaad heel erg snel en ze twijfelen zelfs of het geen fabrieksfout is. De firma v. Kerkhof en Visser hadden mijn Dacia in ieder geval nooit voor die tectylbeurt mogen afgeven aan mij. En de dealers maar klagen dar er geen auto's worden gekocht. Vreemd hoor.

  • Avaka

    Heel vervelend allemaal. Kan je wat foto's maken en hier plaatsen, ik ben wel benieuwd en ik denk velen met mij.

  • peter stupers

    Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar.

    Gr. Peter.

  • Aad Knulst

    Dat is mogelijk. Kijk maar op mijn facebook account onder de naam Aad Knulst. Neem wel eerst een kalmerend middeltje in. Want het is echt te gek voor woorden. Zelfs mijn 12 jaar oude Honda Civic van toen had bij lange na nog niet zo veel roest.

  • Aad Knulst

    Wanneer je op mijn facebook account Dacia Problemen intikt, krijg je vanzelf 4 foto's te zien

  • oscar54

    Werkt niet, kan je misschien een linkje plaatsen ?

  • Aad Knulst

    Heden naar het door v. Kerkhof en Visser aangewezen schadeherstelbedrijf geweest voor een offerte betreffende die roestschade. Precies zoals ik al vermoedde, kost het repareren van die roestplekken 1025 EURO exclusief BTW. Kortom, het grapje komt op 1240,25 EURO. Wanneer men bedenkt dat in Januari 2008 dit probleem al bekend was, is het juist des te schrijnender dat v. Kerkhof en Visser die auto van mij zonder die noodzakelijke tectylbeurt heeft meegegeven. Iedereen weet namelijk wanneer een auto onbehandeld de weg op word gestuurd, de roest zich al gaat vormen en niet meer is te stoppen. Ook niet met een behandeling achteraf. Kijk maar eens bij google en tik maar eens Roest Dacia Logan in. Autoblog.nl maakte daar op 22 Januari 2008 al melding van.

  • Aad Knulst

    Op Dacia/startpagina.nl wil het niet lukken om de foto's te plaatsen. Maar iedereen die een facebookaccount heeft en Aad Knulst Rotterdam opzoekt kan bij mij in de info de 4 foto's bekijken.