Nieuwe modellen te krap.

  • thei

    Gister bij een Dacia dealer naar binnen gegaan om te kijken of ik in een auto pas,de Logan MVC van het eerste model zat ik prima in met mijn 1.96 m lenget.

    De nieuwe Logan,Dokker,Sandero en Logy zijn voor mij te krap,kom met mijn knie tegen het dashbord aan.

    Nu kan ik dat probleem wel oplossen door de bestuurderstoel op 2 hoekijzers iets meer naar achter te monteren,of 2 orginele verlengers aan te schaffen als ze al bestaan.

    Verder kon volgens de dealer de TCE motor niet op LPG omgebouwd worden,had met garantie te maken en evt touwtrekken tussen Dacia en de LPG inbouwer,maar ja daar hebben we de BOVAG geschillen commisie immers dan weer voor.

    Heeft iemand al een Dacia met TCE motor op LPG? en zo ja bij wek bedrijf is deze dan omgebouwd?

  • DerRudy

    Ben bang dat LPG bij die TCE motoren nog even gaat duren, lees volgende link maar eens:

    http://dacia.startpagina.nl/prikbord/read.php?527,15833544,15833799#msg-15833799

  • thei

    Oke kwestie van tijd.

  • bvisser1949@telfort.nl

    Ja, ik heb een nieuwe Stepway met de TCE90 motor op gas.Ik heb dat op eigen risico in laten bouwen bij Adrie Schouten gasinbouw te Heerenveen. Wel een smeersysteem voor de kleppen ingebouwd. We hebben de eerste 1000 km er op zitten en ik moet zeggen dat het motortje lekker op gas loopt, doet niet veel onder op benzine. Verbruik bij rustig rijden ongeveer 1 op 14.

  • thei

    Is het dan niet zo dat Schouten of de fabrikant van de gasinstallatie het garantie gebeuren wat de cilinderkop betreft overneemt van Dacia?

    Welk merk installatie hebben hun ingebouwd?

  • bvisser1949@telfort.nl

    Zoals ik al aangaf heb ik de gasinstallatie op eigen risico in laten bouwen, zowel Schouten als de fabrikant, Eurogas geven geen garantie op de kleppen en klepzittingen. Omdat wij de auto op een normale manier gebruiken ben ik niet zo bang voor eventuele mankementen aan de kleppen.

  • Dacroem

    Ik overweeg ook om een LPG installatie in mijn Sandero TCE90 te laten inbouwen. Het garantieverhaal was voor mij een struikelblok, daar bent u dus overheen gestapt. Mijn vraag aan u is bij welke kilometrage per jaar loont het bij u om op LPG te gaan rijden? Waarom heeft u voor Eurogas gekozen? Ook nog andere merken onderzocht?

    Moet de auto met LPG vaker APK gekeurd worden en is er meer onderhoud nodig?

  • bvisser1949@telfort.nl

    Ik heb niet bewust voor Eurogas gekozen, ik heb helemaal niet gekozen, ik ben gewoon uitgegaan van wat mij door Schouten is aangeraden en wat volgens hem het beste bij deze auto past.Wij rijden ongeveer 20.000 km per jaar en dan kan LPG makkelijk uit. Je moet natuurlijk de installatie afschrijven, maar wat ik eenmaal heb betaald jeukt mij niet meer. Het idee dat je bij de pomp een euro per liter goedkoper uit bent is natuurlijk de kik. Lpg auto's moeten als ze nieuw zijn na 3 jaar voor de eerste keer voor de APK itt benzine/diesel auto's die pas na 4 jaar hoeven.De gasinstallatie behoeft enig onderhoud nml om de 20.000 km moet het gasfilter vervangen worden en wordt de installatie “aan de computer ”gehangen. Ook moet het klepsmeersysteem gecontroleerd worden en moet je dat smeermiddel aanachaffen, maar dat zijn de kosten niet.