De dimlichten van mijn Sandero Stepway van 2013 staan te laag, ook al heb ik ze via de knop in de auto op de hoogste stand staan. Weet iemand toevallig hoe ik de stand van de dinlichten kan aanpassen ??
Beste B Visser,
De koplampen worden in de fabriek in hoogste stand afgesteld, zodat je als je lading hebt de lampen iets omlaag kunt zetten. Dit om verblinding van tegenliggers tegen te voorkomen. Als je het idee hebt dat de lampen in de hoogste stand toch te laag staan zou je bij de garage langs kunnen gaan om de lampen links en rechts te laten bijstellen. Hiervoor gebruiken ze het koplamp afstelapparaat die ook voor de APK gebruikt wordt. Vaak is dit 1 schroef per koplamp waaraan ze iets draaien, op het afstelapparaat kan men dan presies zien wat er gebeurd. Dit is maar een paar minuten werk en kan als service van de garage gezien worden.
Als je zelf aan deze schroeven gaat draaien weet je niet hoe hoog ze komen te staan en kunnen ze tegenliggers verblinden. Bovendien het is een nieuwe auto….
Groeten Richard
Als je de motorkap open doet, dan zie je boven de lampen een soort van vaste ijzeren rail met gaten erin. Door één zo'n gat boven de lampen zie je een witte kunststoffen stelschroef (inbus), daar moet je dus aandraaien om de koplampen naar boven of naar beneden af te stellen. Het verstellen op zich is dus wel simpel, maar het júist afstellen is een andere zaak. Zou dat toch ook bij de garage laten doen.
Ik zou zeggen ga even langs de garage, daar zetten ze even het apparaat ervoor en hebben het zo gezien.
Ik had het idee ook in het begin met mijn Duster, kreeg wel eens seiners van voren en had het idee dat mijn koplampen te hoog afgesteld waren, maar bij controle met het afstelapparaat
bleek er niks aan de hand te zijn en het kostte niets.
Gr. Peter.
Verlichting is afgesteld. Alvorens de wielen te vervangen heeft men bij de garage met twee nieuwe Stepways een proefrit gemaakt en—- die hebben dezelfde kwaal, gaan ook “hobbelen” bij 90 km/uur en hoger. Men wil nog een rijproef doen met een demo auto die vandaag niet aanwezig was. Ik krijg daarna uitslag wat er gaat gebeuren. Mijn vraag: Zijn hier mensen die een nieuwe Stepway hebben en ook dit verschijnsel herkennen ??
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?