Stadslampen Dacia Duster

• Adriaan

Hallo Dacia liefhebbers,

Ik heb een vraag. Misschien wel een domme vraag.. Het valt mij tegenwoordig op dat er ontzettend veel auto's op de weg rijden met een kapotte voorlamp. Het zal wel iets met de kou te maken hebben.

En toen gingen mijn gedachten een stap verder… Bij een kapot dimlicht zie je doorgaans nog een stadslamp branden. Toen dacht ik, branden die stadslampen ook bij mijn Duster?

Dat blijkt dus niet het geval. Als ik de verlichting inschakel brandt alleen het dimlicht. Eén stand terug branden de stadslampen en de (originele) dagrijverlichting gaat dan ook aan.

Klopt het dat de stadslampen van een Duster niet branden als de dimlichten zijn ingeschakeld?

Als er een dimlicht kapot is, gaat er dan een stadslamp branden of is de unit dan meteen helemaal donker?

Ik hoor het graag (kan natuurlijk ook de garage vragen, maar er is hier genoeg kennis ;) )

Alvast fijne feestdagen gewenst!

Adriaan

• HenkM

De “stadslampen” of beter parkeerlichten branden ook bij ingeschakeld dimlicht. Dit geldt althans voor de eerste Duster.

Door de opmerking over originele DRL's ga ik ervan uit dat het hier om een Fase 2 gaat, mogelijk dat het hier anders is.

• stitch0709

In mijn Fase 2 zit DRL verlichting. Het lampje hiervoor is een Canbus w21/5.. Als je verlichting uit is, dan brand het 21 watt gedeelte (DRL) . schakel je nu je verlichting in , gaat deze uit en gaat het 5 watt gedeelte branden (stadslicht

Greets wim