Geluidsisolatie verschil Sandero 2009/2010

• yourran

Hallo,

Ik heb al wat rond gezocht op het prikbord, maar kon niet precies vinden wat ik zocht.

Het motor geluidsniveau tussen een Sandero uit 2009 en 2010 scheelt best behoorlijk.

zit er een andere isolatie in verwerkt, zo ja is die optie ook beschikbaar voor het 2009 type?

Ook heb ik wat gelezen over een motorkap isolatie die oorspronkelijk voor de diesel uitvoering was bestemd.

Is het mogelijk om die isolatie zelf aan te brengen?

Ik vind het geluidsniveau persoonlijk aan de hinderlijke kant. Niet onoverkomelijk, maar als er wat aan gedaan kan worden hoor ik het graag.

Het betreft hier een 1.2 16V motor, mocht dat van belang zijn.

M.vr.gr.

Yourran

• buffing

Hallo Yourran

Wij rijden een Sandero 1.2 16v van 2010

Gelijk vanaf de eerste dag heb ik er de motorkapisolatie van de diesel gemonteerd.

Dit is ± 5 minuten werk

Je besteld de isolatie en de bijbehorende klemmen en dan is een kwestie van inklikken en klaar.

Groetjes

Jan

• yourran

Bedankt voor je reactie, Jan.

Ik ga de spullen vanmiddag gelijk bestellen. Als het betaalbaar is natuurlijk….;)

Gr.

Yourran

• swkraker

Wat ik niet goed begrijp : hoe kan het plaatsen van motorkapisolatie het geluid binnen in de auto verminderen ?

Heb onlangs in een test van de nieuwe duster gelezen dat er veranderingen zijn gebeurd aan het platform van de duster ( basis clio 2) waardoor er extra isolatie zou geplaatst zijn en het geluid ( vd diesel toch tenminste) binnenin met 6 dba ( of de helft !) zou verminderd zijn …te verifieren met een testrit.

Dat is ook bij mijn sandero diesel van 2011 één vd zwakke punten het geluid binnenin ( vooral bij koude motor) en verder ter info de slechte rijhouding .

deze 2 dingen kunnen voor mij de reden zijn - ondanks dat ik best tevreden ben - dat i k hierna geen Dacia meer koop ; maar dit terzijde…

• Avaka

Simpel,

Alles wat je bij de oorsprong dempt komt niet meer naar binnen. Het geluid dat door de motorkap dringt, ‘rolt’ als het ware over je motorkap onder en via je voorruit naar binnen. Auto verkopers die beweren dat motorkap isolatie bij een benzine motor geen zin heeft kletsen uit hun nek. Verwacht geen wonderen maar het scheelt echt.

• yourran

Bedankt voor de reacties.

Ik zag dat motorkap isolatie 75 Euro kost. Even kijken of ik het echt zo irritant vind of dat mijn gierige kant het allemaal wel mee vind vallen.:D