Duster 2014 GEEN motortemperatuurmeter .?

• stitch0709

vandaag viel me op dat ik nergens de motortemperatuur kon zien. nergens. op dashboard te vinden.

zijn er al andere eigenaren van 2014 duster die mij kunnen vertellen of dat bij hun ook zo is ?

greets wim

• beefje

Heb ook de nieuwe Duster en er is inderdaad geen temperatuurmeter ,spijtig dat ze daar op besparen want nu weet je niet wanneer de motor op temperatuur is.

• LED-Lightning

Is tegenwoordig bij veel auto's… mijn vorige Seat Ibiza E-Ecomotive en mijn huidige Kia Rio (nieuw model) hebben/hadden dit ook niet

In het begin beetje raar, maar ik ben er nu aan gewend

• stitch0709

volgens duits forum heeft de Clio bij starten eerst een blauw lampje als hij koud is en rood als temp te hoog wordt. Maar bij Duster GEEN blauw lampje.

greets wim

• beefje

Inderdaad ,heb met de nieuwe Clio en de Captur gereden en beide hebben ze een blauw thermostaatje dat oplicht en als de motor warm is gaat het uit,,blijkbaar te duur om in de nieuwe Duster in te bouwen.

• skip

ook ik vind het maar vreemd zelf hebben wij de stepway sandero sinds 15 nov 2013 ook hier niks te zien vind het wel ongemak.

• Dordtenaar

Het is ook niet meer zo belangrijk als vroeger. Toen kon je een koude motor zo de vernieling in rijden, maar met de huidige motoren moet je zelfs met een koude motor erg je best doen om het kapot te krijgen.

• Avaka

Je hebt helemaal gelijk hoor. Maar ik maak me dan ook geen zorgen over een koude motor. Eerder over een oververhitte motor. Hoog in de bergen ofzo.

Ik ben gek op metertjes. Het liefst analoge (gewoon een klokje met een wijzertje). Die digitale blokjes zeggen helemaal niks. Ja, als het te laat is.

• thei

Bij elke automaterialen zaken zijn temperatuurmeters te koop voor een paar tientjes,er zit een tempsensor bij die je in een koelslang kunt inbouwen,geef je iets meer uit heb je ook nog een voltmeter erbij,ook is er voor 1,2 of 3 meters een behuizing te koop om op,onder het dashbord of tegen de raamstijl in te bouwen.

• Avaka

Kijk hier eens: http://dacia.startpagina.nl/prikbord/7309092/grote-gaten-in-een-dacia#msg-7309092

:)