ventilator aanjager

• dacidus

Hallo,

Ik heb even een vraag. Mijn kachelventilator van mijn Logan mcv van eind 2011, maakt sinds kort een continu ratelend geluid.Dit doet zich voor bij alle ingestelde snelheden. Is het mogelijk om deze storing makkelijk zelf te verhelpen,of om de ventilator te vervangen? Wat zijn de kosten hiervan? Of zou dit nog een garantie kwestie kunnen zijn? Graag jullie advies.

Met vriendelijke groet,Michiel van der Dussen.

• thei

3 jaar of 100000km volledige garantie,dus naar de dealer.

• oscar54

Zit er niet ergens een blaadje of iets dergelijks in het aanjaagsysteem ?

Is mij ook een keer gebeurd in mijn MCV.

Oscar.

• B@TO

Gebeurt mij ook wel eens en iid een stukje gedroogd boomblad in het ventialor systeem, een paar keer op volle stand de in/uit binnen/buiten lucht toevoerklep heen en weer bewegen en het is meestal verholpen. In een eerdere discussielijst een tip van een Dacia eigenaar om onder het rooster van de luchttoevoer onder de motorkap een strook horrengaas te monteren waardoor dit probleem van inkomend bladafval minimaliseert.

• Avaka

Je bedoelt de panty truc denk ik. Rij al meer dan 5 jaar met twee afgeknipte benen van een dikke kwaliteit dames panty. Die heb ik over de twee delen roosters getrokken. Ter hoogte van het ruitensproeier vul gat even een gaatje branden met een sigaret (in mij geval met een sigaar). Resultaat: geen zooi meer in je ventilatie.

http://dacia.startpagina.nl/prikbord/read.php?527,7314010,7314013#msg-7314013

• B@TO

Inderdaad deze variant is ook een oplossing, het ging in dat draadje toen over het pollenfilter en hadden ze geloof ik nog meer fijnmazige goedkope oplossingen zoals pollengaas afzuigkap filter etc .