Ruitenwisser achter gaat automatisch bij inschakelen achteruitversnelling

• stitch0709

Hallo, bij mijn Phase II Duster gaat de achterruitenwisser automatisch aan als ik de achteruitversnelling inschakel.

Ik vind dit irritant, want ook als de ruit al droog is, schraapt hij nog steeds over het raam, is dit misschien uit te schakelen.

• Martin en Richard de Goeij

Heb ik met mn Lodgy ook ! :(

Is vervelend bij vorst ….je moet —- VOOR T STARTEN —- eerst de vastgevroren achter ruitenwisser losmaken anders brandt de ruitenwissermotor achter door als je de auto in zijn achterruit zet. Navraag bij dealer….het is niet te veranderen! (td)

• motorboom

Dit is toch alleen als de ruitenwisser voor ook al aan staat ??

• Martin en Richard de Goeij

Neen hoor ook als de handle bij het stuur niet aanstaat voor ruiten vegen/wissen gaat de ruitenwisser automatisch aan als je de auto in zijn achteruit zet!

Dus als je bij vorst moet krabben zorg dan dat de achterwisser niet vast(gevroren) zit aan de achterruit ! Doe je dit niet brand de zekering direct door –of bij pech je ruitenwisser motortje !

• beefje

Heb zelf ook de nieuwe Duster maar bij gaat de achterste alleen als ik de voorwissers in de interval stand zet, als ik hem in achteruitzet gebeurt er niets.

• motorboom

likt mij ook onlogisch, rijd je midden in de zomer achteruit, gaat je wisser op en neer.

• stitch0709

ga vanmiddag checken over uitzetten voor ruitenwissers, maar volgens mij had dat geen effect. Gek is dat als ruit droog is hij het niet doet. zit er dan ergens een sensor.

wordt vervolgd.

wim

• stitch0709

uitgeprobeerd, heeft inderdaad te maken met gebruik voorwissers.

Dus eerst achteruit rijden, dan pas voorwissers aanzetten , dan gaat achter ook niet.Thankas,

Greets wim

• Maxu

Is hetzelfde bij de nieuwe MCV