startmotor duster stuk

• silverstorm

Mijn startmotor van mijn duster is stuk gegaan .Auto heeft 42000 km en is net 5 weken uit garantie.Dacia wil geen garantie meer geven nu.

Dealer gaat navragen aan klantendienst voor een tegemoetkoming,laat ons hopen.

• Avaka

Tja, lullig en vervelend. Maar uit garantie is uit garantie. De startmotor van elke auto is een gevoelig onderdeel. Hoop dat Dacia je nog wat coulance wil geven. Denk het niet. En je kan je er ook niet over beklagen.

• stitch0709

Ik vraag me dan meestal af, waarom de startmotor al bij 42000 defect is. Rijdt je veel kleine stukjes, waarbij je vaak moet starten, rijdt je Off road, waardoor er misschien vocht binnen is gedrongen?

Ben nieuwsgierig of je garage er achter komt wat de oorzaak is.

Startmotor zelf , of startrelais bijvoorbeeld, afgebroken stukje koolborstel die de rest heeft gemold.

Want zonder dit soort “gekke”dingetjes , doet een startmotor meestal waarvoor hij bedoeld is, Starten…………

Ben benieuwd, groetjes wim

• thei

Bij je merkdealer kost dit veel geld,als je zelf geen startmotor kunt reviseren/uit en inbouwen, ga dan naar een autoelectro bedrijf scheelt vaak meer dan de helft.

• bvh079

Je hebt garantie, ook na de garantieperiode. Van een startmotor mag verwacht worden dat deze langer dan de gestelde fabriekstermijn meegaat.

Even babbelen met het Juridisch loket zal wat soelaas bieden denk ik.

• GeorgesL

Wanneer je bijvoorbeeld eens kijkt op : http://auto-onderdelen.mister-auto.nl/fl/startmotor-dacia-duster_lg2_lo8547/

Dan praten we over een onderdeel dat onderhevig is aan slijtage naargelang het gebruik, en slechts tussen 114 en pakweg 160 euro kost bij inruil en met weinig uurloon kan vervangen kan worden.

Ik denk dat het sop de kool niet waard is om je te druk in te maken…

• Avaka

Maar niet op slijtage gevoelige onderdelen.

Verwacht je van je garage een nieuwe accu als je Daas uit de garantie is? Nieuwe uitlaat mocht die lek raken (raken niet lek niet hoor…. :) )

Of een nieuwe pitje in je koplamp?

Je kan hoogstens coulance vragen.

• silverstorm

Kostprijs voor inruil startmotor bij merkdealer is 223 euro zonder werkuren wat idd een pak hoger ligt.Maar toen ik naar daar gesleept werd kon ik niet weten wat er scheelde want ik ben geen automekanieker.Moest ik het geweten hebben had ik waarschijnlijk ook zelf een startmotor besteld maar dat is te laat nu.De dealer is nu aan het wachten op antwoord van de klantendienst want die gaan meer dan waarschijnlijk tussenkomen in de onkosten.

Wordt vervolgd….

• bvh079

Een uitlaat of een accu vind ik een heel ander iets als een startmotor, en met mij meerderen. Zo kan je de carosserie, de binnenkant van je brandstoftank en de ventieldopjes ook meerekenen als “slijtagegevoelig”.

Ergens wordt een grens getrokken, en wel bij zaken waarbij kan worden verwacht dat die niet de volledige levensduur van de auto mee zullen gaan, te weten lampjes, accu, banden, remmen, uitlaat en zaken die dienen ter onderhoud van de auto zoals bougies, oliefilter, luchtfilter, interieurfilter, brandstoffilter en natuurlijk de vloeistoffen zoals olie, koelvloeistof en remvloeistof.

Géén startmotor dus.