Koprevisie

• Aicad

MCV 60.000 km 1.6 16v LPG

Startproblemen bij koude start. Bij op temperatuur komen verdwijnt probleem al vrij snel en merk je verder niks.

Diagnose: lekkage tussen cilinders, uitlaat/inlaat, daardoor bij koude start lopen op 3 poten.

Kop is nu bij revisiebedrijf.

Is er iets te zeggen over de te verwachten verdere levensduur van de motor na een koprevisie?

Gelukkig nog binnen garantietermijn, maar das dan ook het enige positieve dat ik kan bedenken.

• thei

Als de revisie goed is uitgevoerd kan de motor weer de ettelijke 100.000 kms meegaan.

Denk dat je nu gewoon domme pech hebt gehad door een slecht geslepen klep of klepzitting,maar gelukkig zit je nog in de garantie.

• GeorgesL

Lpg , kopsmering, kleppen alles eens goed laten nazien, ik zou me eerder zorgen maken over de oorzaak , waarom is die beginnen lekken ….

Maar indien de kop goed gevlakt en gemonteerd zal dit verder geen hypotheek op je motor zijn.

• Aicad

Beste Thei,

Dat hoop ik dan maar, want wat je ook opzoekt over de 1.6 16v, allemaal positief en vele probleemloze kilometers.

Het enige wat ik nog kon vinden wat mogelijk ook uitzonderingen op de regel geeft is een PS in de post van DerRudy: draadje

We gaan er maar vanuit dat ze alles picobello weer in elkaar sleutelen.

Groet Aicad

• Aicad

Beste GeorgesL,

Tja, motor is in principe volledig geschikt voor LPG, maar ik ben blij te lezen dat een goede revisie geen hypotheek is op de motor.

Groet Aicad

• thei

De kop alleen laten vlakken als je motortemperatuur te hoog is geweest en de koppakking eruit gevlogen is,wel laten controleren of hij goed vlak is en indien niet dan alsnog de kop vlakken.

Je rijdt gelukkig nog in de garantie en kost je w.s alleen de vloeistoffen die daarbij vervangen dienen te worden,de distibutieriem is voor rekening van Dacia worden, betaal ook de span en looprol,dan is je distributie weer helemaal nieuw,na de garantie kun je zoiets het zelf doen als je een beetje handig bent en kost het je nog geen € 500,-.