nieuwe mcv dci 1.5 prestige besteld met leer, daci mcv 2012 bijna total loss

  • maartenvandenbosch

    nog geen jaar geleden zat mijn mcv uit 2012 met lpg voor in elkaar, sinds vorige week zaterdag achter ook. Beiden niet door mijn fout maar ja. prettig rond rijden met een auto die voor en achter in elkaar heeft gezeten is niet mijn ding

    daarom heb ik afgelopen vrijdag een nieuwe dacia mcv 1,5 dcu prestige besteld met leren bekleding.. voor mijn auto kreeg ik na 2 jaar €10,600 terug met bijna 40.000km op de teller

    als ik hierbij reken dat ik geen grote beurt hoeft te laten doen en geen 4 nieuwe banden hoef aan te schaffen en dan nog eens het voordeel heb gehad van de lpg installatie is de afschrijving niet zo groot geweest (gelukkig)

    heeft er iemand ervaring met de dci 1.5 motor ? wat is het verbruik ? onderhoudsintervallen ?

    heb even proef gereden met een renault met hetzelfde blok, wat een trekkracht vanaf 2.000 rpm

  • Martin en Richard de Goeij

    Wij hebben een Dacia Lodgy met dezelfde 1.5 90 pk moter.

    Wij halen met rustig rijden op de snelweg 1 liter diesel op 22 km . ,maar gemiddelden op alle wegen van 1 op 18,5 zijn ook haalbaar.

    Wat Dacia opgeeft is in de praktijk bijna niet mogelijk.

    Veel hangt af van beheersing van je voet op het gaspedaal en voor de diesel geldt, dat hij zuinig gaat rijden als hij goed warm is en

    dus niet op korte ritten.

    Veel plezier met je nieuwe auto!

  • maartenvandenbosch

    ik heb bewust niet gekozen voor de lodgy, deze is een paar duizend euro duurder aar los hiervan is het geen verkoopsucces geeft de dealer aan, wat straks met de inruilprijs weer te zien is

    de meerruimte van de lodgy was het mij niet waar om jiervoor mee te bealen, de mcv vindt ik persoonlijk ook een mooiere auto om te zien

  • swkraker

    Ik heb een sandero 1.5 dci 90 van de vorige generatie met 35.000 km op de teller. Probleemloze wagen tot op heden.

    Verbruik zit op gem op 4,7 liter / 100 km waarvan momenteel veel stad. goed dus. De motor is vinnig genoeg maar is wel luidruchtig . soms ‘nagelt’ hij echt heel erg en lang en soms doet ie het helemaal niet ( en het heeft niets te maken of hij warm gereden is of niet) . De hdi van peugeot is een stuk aangenamer.

    Mischien is ie wel een stuk stiller in de nieuwe logan ?

  • H.koch

    Mooie auto, heb deze in dezelfde uitvoering ook in gedachte. Ben erg benieuwd naar je ervaringen.

    Gr Koch

  • Martin en Richard de Goeij

    Onze reden tot aankoop Lodgy was ook dat deze stabieler is met een caravan ,door zijn grotere wielbasis en een hogere massa mag trekken .Aanhanger massa is 1400 kg en bij de nieuwe MCV maar 1200 kg!

    Tevens vind ik de Lodgy net als de oude Mcv een aparte verschijning op de weg ,hij valt op tussen de eenheidsworst in auto ontwerpen.

    Ik vind de nieuwe MCV mooi maar ……..hij lijkt te veel op alle andere combi,s op de weg . Een reden waardoor waarschijnlijk meer mensen hem zullen kopen ,maar ik hou meer van de uitschieters in model zoals de oude MCV, de Lodgy ,de vroegere bolhoed van Mazda,de Fiat Multipla etc etc.

    Maar ieder zijn smaak en veel plezier met de nieuwe auto hoor !!!

  • GeorgesL

    Onze Lodgy met 1.5DCI 66Kw gebruikt op dit ogenblik 4.9 liter gemengd gebruik 60% stad (zelf gemeten verbruik dus niet via de BC) we hebben echter pas een 1000 km op de teller .

    Ik rijd waar mogelijk gewoon de maximum snelheid ,ik ben een vlotte anticiperende rijder geen sprinter/remmer.

  • maartenvandenbosch

    nou, gisteren de mcv opgehaald . even kort en krachtig mijn eerste beleving

    de plussen

    -wat trekt dit dieselblok enorm vanaf 2.000rpm !

    -grote display op de multimedia scherm, navigatie is wel wennen als je een tom tom hebt gehad. je ziet namelijk niet de weg voor je. alleen schuin van boven

    -1 op 19 is makkelijk haalbaar

    - cruisecontrol nog niet gebruikt, even uitzoeken hoe dit werkt

    -middenarmsteun is erg prettig

    de verbeterpunten

    -niet handig als ik mijn riem aan wil doen, kom bijna niet bij de houder omdat de middenarmsteun erg in de weg zit, niet handig

    -heb nooit diesel gereden, het is enorm wennen met het toerental. zeker als je onder de 50km/uur zit en rond de 80km/uur. dit is net geen 5de versnelling namelijk

    -vering is wat te stug voor in de woonwijk

    al met al een mooie auto met een prettige uitrusting , geen spijt van dus

  • Patrick 4x4

    Beste Maarten, inmiddels ruim 4 maanden verder, wat zijn jouw ervaringen nu? Ik overweeg ook tot aanschaf over te gaan.

    gr,

    Patrick