Uilaatbeugel Sandero

• jack1957

Raar geluid onder de Sandero, ff er onder gekeken en zag dat de uitlaatbeugel van de middelste pijp aaan de carrosserie was doorgeroest,

auto is van sept 2009 en heeft al 39000km gereden en ik heb een garantie plus van 5 jr……………….dus geen probleem lijkt me.

Garage Kempenaar Alphen even gebeld maar uitlaat is een slijtagegevoelig onderdeel en valt NIET onder de DACIA garantie plus.(WEL BIJ RENAULT)

Beetje jammer deze reactie (van een overigens tot nu toe hele goede garage) …….maar ben klaar met Dacia denk ik.

Ga nog ff met Schiphol mailen .

Wordt vervolgd

• bernaa

Ik heb dit ook gehad bij mijn sedan na een jaartje of vier.

Even langs een klusser in de buurt gereden en deze heeft de beugel even gelast.

Koste wel 10€ maar zit al weer een jaartje of drie.

:)-D:)-D

• GeorgesL

Heb je nog andere problemen met die auto gehad ?

• Vincent van Bruggen

Inderdaad even vastlassen voor een tientje, bij mij pas na 7 jaar :-) Is overigens inderdaad een slijtagedeel….

• bernaa

Neen, betrekkelijk weinig.

In het begin een kras op de ruit door de wissers en een kromme klep.

Dit alles was garantie en is zonder gezeur verholpen.

Laatste beurt was duurder:

-Steuntje stabilisator stang gebroken, meteen beide vervangen

-Remschijven na 55k maar praktisch allemaal stads KM (hadden nog wel een poosje meegekund maar waren ingelopen), hier bezuinig ik niet op

-Water in hoezen stuurkogels deze incl stuurkogels vervangen.

Alles bij elkaar incl. beurt en APK 650,-Euro

In vergelijking met de andere auto's die ik vroeger had Lada, Ford en Renault een koopje.

Auto (sedan 1.6/16v prestige) is inmiddels 7 jaar en doet het nog prima (tu) dus wordt lekker opgereden want inruilen levert niets op.

• GeorgesL

Ik begreep je ontevredenheid met je Dacia niet goed ,dacht dat er meer aan de hand was , een beugeltje dat afbreekt na 7 jaar leek me geen reden voor “Ben klaar met Dacia”

• B@TO

Bij mijn laatste grote beurt 40.000 Km 4jaar oude Sandero en van te voren afgesproken prijsofferte van 360 euro , werd bij ophalen vermeld dat ze een uitlaat beugel hadden gelast en werd verder niet in rekening gebracht.(tu)

Heb wel 3 jaar bij elke beurt geklaagd over en rammel op oneffen klinker wegen en het starten, maar werd afgedaan met opvangen/uitslag motor steun:S

• jack1957

Probleem opgelost, Renault kon beugel niet aan de uitlaat lassen omdat deze te dun was…………een goede kennis van me kon dit wel.

Handige sodemieter natuurlijk, bedankt Mees

• thei

Tja het zijn de monteurs van vroeger niet meer :(

• HenkM

Bij de dealer waarschijnlijk niet. Er zijn echter best wel monteurs die hun vak wel degelijk verstaan.

Bij de dealer lijkt vervangen het credo. Repareren is hier “not done”.

Bij “mijn” vakgarage wordt gemaakt wat kan. Vervangen is hier de laatste optie :-) .