Voorruit 'spikkels'

• Werner46

Op de voorruit van mijn Dacia Logan MCV zitten achter de spiegel zwarte ‘spikkels’. Nu wil ik daar mijn dashboard cam bevestigen.

Weet iemand hoe ik die ‘spikkels’ kan verwijderen? Al geprobeerd met een hobbymes maar niet gelukt.

De stippen zijn voelbaar aan de binnenkant van de ruit dus ga er van uit dat ze niet in de ruit zitten.

Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.

• GeorgesL

Ik zou niet teveel verder prutsen ,indien ze er met een hobbymes niet afgaan zou ik gewoon dubbelzijdig tape met wat dikte 2-3 mm of zo gebruiken om de daschcam te bevestigen ,Dit is in iedere DIY zaak te verkrijgen voor een paar euro.

• Dacroem

Naar mijn idee horen die zwarte spikkels daar. Om de zon tussen de zonnekleppen wat te temperen en om, maar dat weet ik niet helemaal zeker, het signaal van tolbadges door te laten.

• Dacroem

Dit nog gevonden: http://www.skodaforum.nl/forum/i/passliber-t-abonnement-voor-tolweg-en-thermische-voorruit.13949/

• Werner46

Hoi GeorgesL, Dacroem bedankt voor jullie reacties.

Het bevestigen is geen probleem daar heb ik een beugel voor gemaakt. Alleen wilde ik daar net de lens plaatsen. Nu moet die bij het zonnescherm wat niet ideaal is.

• GeorgesL

Indien je hem dicht genoeg bij het glas plaatst (testen) gaat hij mogelijk de spikkels niet zien , de brandpuntafstand is dan te kort en je kan gewoon filmen, probeer eens ?

• Avaka

Dat is het proberen waard maar ik verwacht dat je dan rare schaduwen gaat krijgen bij wisselend licht. Dus als je de bocht doorrijdt en de zon anders op je auto schijnt. Maar waarom die camera inderdaad niet op het dashbord? Zo heet die toch ook?

• Barrabas

Inderdaad en als het regent of sneeuwt zie je daar ook niks,ruitewissers komen daar niet.

Is het dan een plafond-of ceilingcamera?Of de roof(d)buster :)

• GeorgesL

Rijden jullie met je DACIA als het regent of sneeuwt ? ,ik laat mijn Lodgy dan lekker binnen en neem de Mercedes van ons madam…die stomme auto spaar ik niet …lol

• Vincent van Bruggen

Volgens mij zijn de zwarte rand langs de ruit en de spikkels vastgebakken aan de ruit om als hechtlaag voor de lijm te dienen. Vraag me af of je ze er af krijgt zonder schade.

Vincent