afscheid

• swkraker

Hallo ,

ik neem afscheid van mijn Dacia Sandero dci ;ik ga terug naar mijn oude liefde ( haat/liefde verhouding :D) peugeot.

De Dacia was economisch gezien een schot in de roos ; héél betrouwbaar.

Maar ik kon mij niet verzoenen met de slechte rijhouding ( zetels , stuur etc) en het geluid in de auto .

Ik ga naar een 308 Sw hdi full-option en dat rijdt toch heel wat lekkerder ( betrouwbaarheid zal een stuk minder zijn dat weet ik 8-) )

Nog veel veilige kilometers gewenst en wie weet mischien tot ziens

• Mensen

Wij hebben een Dacia Sandero 1.2 (benzine) al vier jaar zonder mankementen en super goedkope onderhoudsbeurten. Mijn ega heeft last van lage rugklachten, maar in de Sandero valt het vergeleken met heel veel andere auto's reuze mee met de pijn, de zit in de Sandero vind ik ook meer dan goed. Het geluid van de benzinemotor is vergeleken met andere kleine auto's zeer acceptabel, vergelijkbaar met de Suzuki splash 1.2 .

Toch wens ik je veel geluk met de Peugeot. Hoeveel jaar garantie heb je erbij genomen?

• sandero90

Hey ,

Ik heb een diesel en die is echt luidruchtig. Ik neem aan dat een benzine stiller is .

De onderhoudsbeurten zijn inderdaad super goedkoop kan ik niet ontkennen en de peugeot gaat mij zeker meer kosten.

Maar ik heb ook regelmatig last van lage rugpijn en dan zijn de stoelen in een peugeot echt niet te vergelijken met deze van een dacia.

Ik zou zeggen als je eens de kans hebt om er in te zitten dan ga je het verschil direct voelen.

ook de algemene zithouding achter het stuur is niet denderend omdat je het stuur niet in de diepte kan regelen .

Neemt niet weg dat de dacia best een leuke auto is/was en wie weet in de toekomst ?

veel succes nog verder met jullie auto's !

• Avaka

Als de stoel het enige echte probleem was zou je ook een aangepaste stoel kunnen plaatsen. Veeeel goedkoper dan het kopen van een nieuwe auto.

Mijn gevoel zegt dat er mogelijk / wellicht andere overwegingen hebben mee gespeeld.

• Barrabas

Inderdaad en om in hetzelfde huis te bijven is een Laguna ST een echt salon en nog wel wat anders dan zo een 308sw.Trouwens een Recaro-zetel is overal in te plaatsen en dan zit men wel degelijk vast.

• swkraker

Natuurlijk zijn er nog andere motieven zo heb ik altijd een zwak gehad voor peugeot en heb ik weinig met Renault .

Maar Dacia blijft mijn nummer twee zeker kwa prijs/kwaliteit !

• bvh079

Met de betrouwbaarheid zit het wel goed. Na zes arbeidsjaren bij Peugeot kan ik wel zeggen dat de HDI motoren van de recentere modellen prima zijn. Zeker de 1.6 en 2.0 HDI zijn perfecte motoren.

Veel plezier ermee! Maar ik denk dat dat wel goed gaat komen.

• swkraker

Ok rijd nu al even met de Peugeot en ik moet zeggen elke rit is een feest ! Wat een stille en lekkere krachtbron ( maar 92 pk maar wel 230 Nm) . Gewoonweg zalig.zo mooi en stil hij is zelfs koud . Wel typisch peugeot is de iets vibrerende koppeling bij wegrijden ( hadden mijn 2 307's ook)

Inderdaad de 92 pk versie heeft een goede naam ik heb dan ook bewust voor deze motor gekozen ( in tegenstelling tot de 1.6 HDI 110 pk die toch niet zo bijster

betrouwbaar blijkt te zijn - 2 massa vliegwiel ; turbo) . Heeft de 92 pk ook een 2 massa vliegwiel ?

En nu genoeg over peugeot want ik weet het is een Dacia forum . Mijn Dacia staat trouwens nog steeds te koop bij de verkoper …. duurt wel lang maar volgens mij is de

prijs veel te hoog..soit is niet mijn probleem natuurlijk ; wie hem koopt koopt in ieder geval een goede auto .